Gast Geplaatst: 27 oktober 2003 Geplaatst: 27 oktober 2003 Ik heb afgelopen week flink aan de klus geweest met verschillende HD's voor de Droomdoos en ik ben er nu wel uit. Mijn idee, en dat is niet alleen een idee, is dat een externe HD de enige manier is als je het langdurig en betrouwbaar wil laten werken. Ik heb een externe USB-behuizing gepakt, daar een 7200rpm schijf in gezet, een lange IDE-kabel op de HD die naar de Droomdoos loopt. Die behuizing heeft eigen voeding en koeling en gebruikt dus alleen de IDE-bus van de Droomdoos. Op mijn Droomdoos staat nu dus een klein kastje, in dezelfde kleur als de Droomdoos, en dat werkt zonder schokkende schermen of verlies van geluid. Er zit nu een 40GB schijf in maar 120GB is nu zeker geen utopie maar of dat nodig is blijft de vraag omdat je met 40 GB ruim 20 uur kan opnemen. Wat ik verder met die TS-bestanden moet zoek ik nog wel een keer uit, die gooit ik eerst wel op een tape.
Ron Geplaatst: 27 oktober 2003 Geplaatst: 27 oktober 2003 Nou ik heb verschillende dreamboxen gehad en ik heb steeds zonder enig probleem verschillende HD's gewoon op de officiele manier ingebouwd en nooit problemen gehad. De HD hoeft dus helemaal niet extern en een externe voeding is zeker met de huidige dreamboxen helemaal niet nodig. Tox.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen