Gast Geplaatst: 27 oktober 2003 Geplaatst: 27 oktober 2003 Ik probeer nu al een hele tijd tuxvision aan de praat te krijgen. Het heeft altijd gewerkt vroeger. Ik weet het niet zeker maar volgens mij werkte het bij de vorige ronald image al niet meer. Ik weet zeker dat ik alle instellingen goed heb staan. In tuxvision zelf heb ik het juist ip van de dreambox ingegeven en hij geeft ook netjes "online" aan. Maar als ik dan op preview klick dan krijg ik: "Unable to start PREVIEW! (PID-trouble?, try again!)". Terwijl ik via http:\\ip-dreambox een zender geslecteerd heb. Ik dacht eerst dat het misshien aan de emu lag, maar dat is dus bij eidere emu het geval. Ben ik nu echt de enige met dit probleem of heb ik nu iets over het hoofd gezien? Ik heb trouwens alle topics over tuxvision gelezen, maar die hebben mij ook niet verder geholpen. Ik gebruik ronald 2-10 met joske astra/hotbird settings, tuxvision 0.0.2.3
pillie Geplaatst: 27 oktober 2003 Geplaatst: 27 oktober 2003 Je moet pinaccle T-REX ook installeren anders doet het niet. Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
hullie Geplaatst: 27 oktober 2003 Geplaatst: 27 oktober 2003 Ik heb exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven, terwijl het ook altijd gewerkt heeft! Ben benieuwd naar een oplossing. Gr, Hullie
Gast Geplaatst: 27 oktober 2003 Geplaatst: 27 oktober 2003 pinaccle T-REX 1.7.1 is reeds geinstaleerd. Ik snap er ook niets van. Ga tuxvision en trex helemaal opnieuw installeren, alhoewel ik niet denk dat het daar aan ligt. Maar ik weetniet wat ik anders zou kunnen doen... heeft er iemand anders nog een idee?
Gast Geplaatst: 27 oktober 2003 Geplaatst: 27 oktober 2003 Helaas pindakaas... ik heb trex en tuxvision gedeinstaleerd en opnieuw geinstaleerd maar helaas nog steeds het zelfde resultaat.
pillie Geplaatst: 27 oktober 2003 Geplaatst: 27 oktober 2003 Probeer dan een ander image zoals van DR.Matrix,Ana of Alibaba. Elke dag komt er wel een nieuwe lijkt het. Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
Gast Geplaatst: 27 oktober 2003 Geplaatst: 27 oktober 2003 Ik ben eigenlijk heel erg tevreden met ronalds image. Ik vraag me dan ook af of iedereen die ronalds image heeft hier last van heeft?? Kan ik me bijna niet voorstellen anders was deze vraag toch al veel eerder gekomen denk ik. Graag een reactie van mensen die ronalds image draaien en tuxvision gebruiken....
Hendrikb Geplaatst: 27 oktober 2003 Geplaatst: 27 oktober 2003 Het werkt bij mij prima met Ronald's 2/10 image. Tuxvision draait op mijn laptop met Windows XP. Mijn laptop is via een draadloos accesspoint op mijn thuisnetwerk aangesloten. Ik heb niets bijzonders gedaan, gewoon volgens de beschrijving geinstalleerd. Hendrik DM 8000HD ,Triax 110 cm schotel met MTI twin lnb,Moteck SG-2100 motor.
gerrit32 Geplaatst: 28 oktober 2003 Geplaatst: 28 oktober 2003 Draait hier goed met Ronaldd 02-10-03 Netwerk 100 Mb Windows XP pro Je moet alleen met elke actie even geduld hebben. Het programma reageert niet zo snel. Als je PC niet zo snel is lijkt het alsof het niet werkt. Groeten, Gerrit
Gast Geplaatst: 28 oktober 2003 Geplaatst: 28 oktober 2003 Het heeft bij mij altijd gewerkt vroeger en daarom weet ik ook dat men bij tuxvision geduldig moet zijn. Maar het heeft daar niets mee te maken. Ik krijg immers ook die melding "Unable to start PREVIEW! (PID-trouble?, try again!)". Die melding heb ik vroeger nooit gezien. Nog een keer de opsomming van mijn software: Dreambox 7000-S ronald emu 2-10 met romu 17 okt 2003 settings astra/hotbird joske WinXP Pro laptop met tuxvision 0.0.2.3 en trex 1.7.1 Ik vind het raar dat dit probleem al sinds de vorige release van ronald image bestaat. Ik heb toevallig zelfs mijn hele laptop nieuw geinstaleerd in deze periode, maar tuxvision werkt gewoon niet. Ik zal het nog maar eens op een andere pc proberen, immers zou het aan het image liggen, zouden meer mensen er last van moeten hebben. Dus kan het eigenlijk niet aan de ronald image liggen toch?
Ronaldd Geplaatst: 28 oktober 2003 Geplaatst: 28 oktober 2003 Toevallig heb ik dit weekend tuxvision bij mijn vader erop gezet, die melding van 'PID-Trouble' kreeg ik daar ook. Ik was toen vergeten Trex erop te zetten. Na installatie van Trex was het over en werkte tuxvision. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 28 oktober 2003 Geplaatst: 28 oktober 2003 ik wilde dus tuxvision op de pc van mijn broer instaleren en die zei tegen mij dat tuxvision nog nooit bij hem gewerkt heeft en dat hij altijd al die melding kreeg. Nu werkt mijn broer erg veel met verschillende codecs om bv. dvd naar scvd om te zetten enz. Zou het niet kunnen dat het iets te maken heeft met de reeds geinstaleerde codecs op de pc? Ik las trouwens in een andere discussie over ngrab, wat niets met tuxvision te maken heeft, dat nog iemand precies die zelfde melding krijgt met tuxvsision. Zijn blijkbaar toch meere mensen die deze melding krijgen. Trex is toch echt goed geinstaleerd dus daar ligt het niet aan. Ik heb trouwens ook wingrab geinstaleerd met de elcard decoder package, maar ook hier werkt het niet. Terwijl dit ook vroeger gewerkt heeft op mijn laptop. De vraag is nu moet ik nu verder gaan zoeken in richting dat het aan de software ligt van de pc, of kan het misschien toch zijn dat het iets met het image te maken heeft dat op de dreambox draait?
hullie Geplaatst: 28 oktober 2003 Geplaatst: 28 oktober 2003 Ik had hetzelfde probleem, heb zowel Trex als Tuxvision gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd en het werkt weer als een trein! Waarschijnlijk dat een ander stuk software wat ik later heb geinstalleerd een of ander vervangen of overschreven heeft o.i.d. Gr, Hullie
gerrit32 Geplaatst: 29 oktober 2003 Geplaatst: 29 oktober 2003 Het enige wat bij mij anders is, is de softwareversie van tuxvision. Ik heb nog de versie 0.0.1.0 draaien. Groeten, Gerrit
Gast Geplaatst: 29 oktober 2003 Geplaatst: 29 oktober 2003 Citaat: Ik ben eigenlijk heel erg tevreden met ronalds image. Ik vraag me dan ook af of iedereen die ronalds image heeft hier last van heeft?? Kan ik me bijna niet voorstellen anders was deze vraag toch al veel eerder gekomen denk ik. Graag een reactie van mensen die ronalds image draaien en tuxvision gebruiken.... Ik werk met de laatste image van Ronalld en Tuwvision werkt zonder probleem!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen