Ga naar inhoud

Hotbird ontvangst

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat is de beste manier om een sterker signaal te krijgen (er staan enkele bomen op ov. 100 meter in het gezichtsvekd en mijn signaal is net niet sterk genoeg).

Is het verstandiger om een grotere schotel te plaatsen of is het misschien beter om een gevoeligere lnb aan te schaffen ?

Geplaatst:

wat voor schotel heb je nu dan?

wat voor LNB heb je nu dan?

Die bomen zou ik me alleen zorgen over maken als ze een meter of 50 hoog zijn.

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Geplaatst:

Nee, zo'n grote boom is het niet, maar staat wel in het gezichtsveld.

Ik heb een 80 cm schotel en een standaard lnb 0,8 Db.

Geplaatst:

Pak eens een 'normale' tekendriehoek (3, 4 en 5 verhouding) dan houd je de zijde van '4' horizontaal en kijk je via de zijde van '5' . Als je dan over de boom heen kan kijken, dan kan je sat dat ook vanaf die positie :-)

Met een 80cm schotel verwacht ik geen probleem voor hotbird ontvangst; ik heb zelf een 64cm schotel die ik op Astra EN Hotbird heb staan. Alleen bij echt slecht weer valt het signaal wel eens weg.

Die 0.8 LNB, dat weet ik niet. Voor mijn gevoel zou dat ook geen probleem moeten zijn, maar ervaring heb ik er neit mee. Ik heb zelf een 0.6 LNB.

Ik denk dat het 'beter' uitrichten nog veel kan opleveren in jou situatie, maar dat is een kwestie van proberen ...

Success

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Geplaatst:

Is het een vaste of draaibare schotel ?

Bij een vaste moet je de Lnb in de houder , iets tegen de klok in draaien (als je voor de schotel staat)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:
Citaat:
Nee, zo'n grote boom is het niet, maar staat wel in het gezichtsveld.
Ik heb een 80 cm schotel en een standaard lnb 0,8 Db.

Geloof Bigfoot nou gewoon, er staan in Nedeland nergens reuze redwoods...er zijn geen problemen met welke Europese boomsoort dan ook als ze 100 meter van je schotel af staan.
Wil je zelf nog wat hulpmiddeltjes maken om dat te bewijzen, zoek eens in dit forum op gorbtrack...

groet, skippy2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen