Ga naar inhoud

Dreambox & originele s2 kaart C+ + ronald emu

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben nu een 5tal dagen de trotse bezitter van een Dreambox en heb een aantal vragen waar ik niet zo 123 het antwoord op heb kunnen vinden op internet.

setup:

Dreambox

Laatste Ronald Emu (02-10)

40 Gig HD

Originele S2 kaart

Nozap/gbox/romu-lite/dr.matrix/mgcam? softemu´s

Vraagjes:

Op sommige kanalen speelt Mpeg niet goed af, (schokkend, met terugspringgend beeld en soms alleen maar rare kleuren/beeldlijnen), het viel mij op dat bij deze kanalen de BER ongelooflijk wisseld, terwijl signaalsterkte constant blijft, wat kan hier de oorzaak van zijn ???

Welke softemu is nu voor de interne kaartlezer om de originele S2 kaart te gebruiken ? en wat is nu de echte (onder of boven, en hoe moet de chip ???)

En welke van de bij de setup genoemde softemu´s is het beste ??? (geef even reden waarom)

Waarom alleen geluid bij de Nozap cam ?

Heb de netwerk instellingen goed ingesteld zoals op een laptop, maar om de e.o.a. manier kan ie geen internet adressen resolven, terwijl het op een laptop wel werkt met dezelfde IP instellingen ???

Hoe kan ik opnames wissen vanaf de Dreambox ? doe het nu middels ftp op mijn PC, maar lijkt met onlogisch als het niet lukt vanaf de Dbox zelf!

Wat is de Ngrab stream plugin ? kan ik hiermee kijken naar tv op mijn PC ? of juist andersom ??? divx kijken via de Ngrab server op mijn DB ???

Ik hoor het wel, komen mischien nog meer vraagjes bij maar antwoord op deze prangende vragen is al erg welkom!

Groetjes,

Imagica

Geplaatst:

Originele S2 kaart in bovenste kaartlezer met de contacten naar onderen. Werkt alleen met de ROMU en dus niet ROMU-Light. Kijk op http://dreambox.sjerom.com

Opnames wissen via toets dream in filemenu of via DreamTSMan

De rest vind je in dit forum met de zoekfunctie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen