Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een kennis van mij heeft een bijna nieuwbouw huis gekocht van slechts 2 jaar oud. De eigenaar heeft het hele telefoonnetwerk in huis als ISDN aangelegd. Kan hij de aansluitpunten in de kamers nog wel gebruiken? Hij heeft in de meterkast één witte kastje een donkere kastje. De witte is een NT1 geloof ik de donkere is een vierlijns centrale een qudrovox of zoiets.

Het is erg irritant om kabels te trekken terwijl er al overal aansluitpunten zitten.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Geplaatst:

@Newbie,

ja, hij kan de kabels gewoon gebruiken. Voor ISDN worden alle 4 de draadjes benut. Voor analoog worden er 2 gebruikt.

De inkomende lijn komt binnen op de NT-1 kastje gaat met een draad naar de quatrovox en daar zijn dan 4 analoge lijnen beschikbaar.

Wat je kennis zou kunnen doen is een soort patchpanel aanleggen dus alle aangelegde lijnen naar de meterkast laten lopen indien dat gaat en ze daar verder afwerken. Zo kan hij in elke kamer telefoon hebben. Kwestie van een draadje omsteken op de juist wandcontactdoos.

mvg

olav12

Geplaatst:

We hebben het en tijdje wel geprobeerd om zowel de kastje als de quatrovox aan te sluiten maar werkt niet echt. Ik weet niet wat we fout doen. Ik zal eens binnenkort nogmaals bij hem langsgaan.

Geplaatst:

@Newbie,

de binnenkomende lijn dus uit de grond die moet aangesloten worden op de NT-1 kast. Vandaar uit ga je met een dacht ik 4 draads kabel naar de quatrovox. De Quatrovox moet wel geprogrammeerd worden. Staat in de handleiding.

mvg

olav12

Geplaatst:

Moet je voor de aansluiting van de binnenkomende lijn nog een speciale kabel gebruiken die voor isdn is bedoeld? Ik geloof dat de NT1 kast zijn eigen kabel had maar dat weet ik zo niet..moet ik nog langs gaan bij hem. Hoe zit dat met ADSL? Hij heeft ADSL van Tiscali, moet de NT1 na of voor de splitter aangesloten worden.

Geplaatst:

@Newbie,

met adsl kan ik duidelijk zijn. De inkomende lijn gaat eerst naar de splitter vandaaruit gaat een draad naar de NT-1 kast en 1 draad rechtstreeks naar de wandcontactdoos.

mvg

olav12

Geplaatst:

Vanaf de splitter. Dan een maal richting NT1 en de andere lijn naar je computer. Ik kan me nog herinneren dat er een weerstand op moest aan het einde van de lijn, te weten: nabij computer een verdeler: een maal naar ethernetkaart en een andere uitgang met weerstand, een stop dus.

Pas op met die ISDN lijn, er staat een gemene spanning op, en als je sluiting maakt doe je een minuut niet meer mee!

Succes

Geplaatst:

Hij heeft toch ook wel ZELF weer een ISDN abo afgesloten he? Moet namelijk wel opnieuw door de KPN aangesloten worden (net als oude analoge tel.lijn) Ik ben NIET verhuisd, heb wel ISDN maar ben tijdelijk afgesloten geweest van de telefoon en daarna moest ik dus OPNIEUW op de ISDN aangesloten worden (tegen de nodige eurietjes aansluitkosten) en kon mijn oude tel.nr niet meer gebruiken, was verlopen en heb nu nieuw nummer.

Geplaatst:

Heeft jouw kennis ook een ISDN-abonnement?? Anders gaat het hele verhaal zoals boven geschetst niet op. Als het om een analoge aansluiting gaat moet het hele NT1-kastje niet worden gebruikt.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Ik heb precies dezelfde configuratie. ISDN lijn gaat naar ADSL splitter voor ISDN, die vertakt in 1 uitgang voor de ADSL modem en 1 uitgang naar het NT kastje, die heeft weer een uitgang naar de Quattrovox.

Overigens heb ik nu een beetje slecht aangesloten, want ik gebruik 1 vier-aderige kabel voor zowel een analoge lijn vanuit mijn quattrovox en de adsl lijn naar mijn pc. Dit kwam nou eenmaal zo uit, zonder nieuwe kabels te moeten trekken. Maar als ik de 2 kabels bij het uiteinde te dicht op elkaar houd, dan stoort het en niks doet het meer.

Geplaatst:

Ik wil even de nadruk leggen op het programmeren van de quatrovox.

De handleiding daarvan kan je volgens mij bij kpn downloaden.

Als in de quatrovox niet de juiste nummers zijn programmeerd dan doet ie ook helemaal niets. Je kunt eens kijken met een isdn telefoon of je lijn het voor de quatrovox wel doet. De quatrovox prorammeren doe je met codes op een telefoon die op de quatrovox is aangesloten.

Geplaatst:

Waar woon jij of je bekende?

Misschien kan er geholpen worden door de een of de ander als we weten waar je woont.

Geplaatst:

Als tie ook een isdn abo heeft zal die toch niks hoeven te veranderen, (alleen splitter er tussen)kun je de telefoons gewoon inprikken.

als tie geen isdn heeft moeten die kasjes er wel tussen weg. verder kunnen die aansluitpunten natuurlijk gewoon in gebruik blijven.

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen