Ga naar inhoud


Dubbele kanalen DigiX


Gast

Aanbevolen berichten

Reeds vanaf de aanschaf van deze ontvanger (1 Mb-flash) vorig jaar, tob ik met het probleem bij het opnieuw scannen, dat de kanalen die er al inzitten, nog een keer worden toegevoegd. Dit geldt zowel voor transponder- als satellietscan.

Ik heb dat toegeschreven aan onjuiste firmware. De update van 25/2'03 veranderde niets aan dat feit en sterke mij in deze opvatting.

Nu is kort geleden van een mede-DigiXbezitter met dezelfde hard- en software, maar die genoemde problemen niet kende, een host-slave operatie uitgevoerd, waarbij zijn (beperktere)settingslijst uiteraard ook meekwam. En ja, het probleem bleek ook bij mij opgelost. Echter, thuisgekomen heb ik mijn eigen, tevoren opgeslagen settingslijst weer in de ontvanger gezet. Wie schetst mijn verbazing te merken, dat daarna de voorgaande situatie (dus dubbele kanalen) weer een feit was.

Mijn conclusie gaat nu in de richting van de operatie met de settingseditor. Dat is de ChEditor II (met 4 favorieten-kolommen). Normaal edit ik die weer met een andere kdf.-editor met 8 favorieten voordat ik de data daaruit weer terugzet met de ChEditor II.

Is er een DigiX-bezitter met dezelfde DigiX-specificaties die dit herkent, of nog beter, die er wel een oplossing voor heeft?

Natuurlijk zou ik ook graag willen weten wie een 2 Mb-flash DigiX heeft en welke editor daarmee wel feilloos werkt. Kdf- of binfile gewenst? Deze vraag heb ik al eens eerder gesteld, maar waarop ik geen werkbaar antwoord heb gekregen voor mijn 1 Mb-versie. Ook geprobeerd een kdf->bin omzetting te plegen, maar ook hier geen succes.

Misschien relevant te vermelden dat ik voorheen een Penta 1.09 gebruikte, maar die ik heb omgezet in Tetra.

Ik stel je antwoord erg op prijs.

@@dios

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...