Gast Geplaatst: 2 november 2003 Geplaatst: 2 november 2003 Hi allemaal, Eindelijk nog eens wat tijd om me met mijn dreambox bezig te houden. Een paar maanden geleden had ik problemen om files > 2 Gig af te spelen op mijn dreambox, zie ook : http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...=1&vc=1 In de laatste post legt Cedric uit dat mits hercompileren van Busybox met de optie DOLFS op true ipv false het wel mogelijk is om zo'n grote files aan te spreken. Linux-onkundig als ik ben is het mij ondertussen toch al gelukt om Linux geïnstalleerd te krijgen en Busybox te hercompileren met de juiste optie. Maar nu is mijn probleem dat ik de busybox op mijn dreambox niet kan vervangen door mijn nieuwe versie aangezien het hier om een read-only systeembestand zou gaan in de bin-folder. Weet iemand soms hoe ik hier te werk moet gaan?
Romeo_ Geplaatst: 2 november 2003 Geplaatst: 2 november 2003 -1- Ik neem aan dat je e.e.a. niet voor de PPC hebt gecompileerd ? (zal dus zowiezo niet werken) -2- kijk op de site van t-hydron of zoek op deze forum. Onlangs is het image formaat veranderd naar een nieuwere formaat. Met de juiste tool kan je e.e.a. 'uitpakken', jouw busybox er in doen en dan weer 'inpakken' tot een image. (zoekwoord : t-hydron ) The Source is Out There....
Ronaldd Geplaatst: 2 november 2003 Geplaatst: 2 november 2003 Ik heb bb ook gecompileerd gehad met die largefile optie, ik heb dat weer uit gezet. Alleen weet ik de reden niet meer, ik dacht dat er toen unresolved symbols waren in de shell, waardoor de shell niet meer bruikbaar was. Als je jou versie wil testen, dan kan je bb bijf. instaleren in /var/bb en kijken of de commando's een beetje werken. Zorg er dan wel voor dat je ze opstart vanuit /var/bb/bin, zoals cd /var/bb/bin ./sh of /var/bb/bin/sh Wil je ze toch echt in /bin hebben staan, dan zal je images moeten gaan maken en dat is na rel106 niet zo makkelijk meer. o ja de opmerking van Romeo, je hebt hem toch wel 'ge-cross-compileerd' Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 2 november 2003 Geplaatst: 2 november 2003 Inderdaad ik had het niet voor ppc gecompileerd. Maar nu dat ik zie dat het niet zo makkelijk is om die file definitief te vervangen, denk ik maar dat ik er ga afblijven. Nieuwe images maken en zo dat gaat mij momenteel nog een stapje te ver. Aan Ronaldd : Misschien volgende keer nog eens proberen met de largefile-optie? De reden dat mij dat interesseert is de volgende : hier in Vlaanderen hebben we enkel kabeltv. Als ik dus met mijn TV-kaart een voetbalmatch opneem dan zit ik met een file van 5 à 6 gigabyte. Om hem terug af te spelen op TV moet ik hem ofwel in stukjes knippen ofwel comprimeren met een betrekkelijk groot kwailiteitsverlies tot gevolg. Ze afspelen over het netwerk via de dreambox had hier de ideale oplossing geweest.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen