Gast Geplaatst: 2 november 2003 Geplaatst: 2 november 2003 Ik heb hier een DST5816/03 staan die ik gepatcht heb met mijn oslink naar firmware Dsi185NL+V5 Allcam. De nieuwe firmware beviel niet zo goed dus ik besloot hem maar weer terug te zetten naar de orginele firmware. Het beeld van de ontvanger blijft nu met een org. seca2 kaart soms even staan (ongeveer 2 sec). En soms is het beeld even helemaal zwart, hierna loopt de ontvanger gewoon weer door. De ontvanger heeft voor de patch altijd goed gewerkt Kun je mij een tip geven over hoe ik dit op kan lossen? Of een link op het internet? Ik gebruik dus een Oslink met het programma Oslink 1.5 Eerst laad ik de firmware (met write data aangevinkt), en dan met hetzelde programma de eeprom. De Kanalenlijst laad ik daarna gewoon via de schotel (canaal digitaal) Vr Gr Hurby
Gast Geplaatst: 3 november 2003 Geplaatst: 3 november 2003 als je eerst even de lege firmware bin er in gooit en daarna de orginele soft dan is het probleem over want soms wordt niet alles gewist en dan treed dat probleem op af en toe in kombinatie met het ontbreken van epg
Gast Geplaatst: 3 november 2003 Geplaatst: 3 november 2003 @henny.k Alvast bedankt voor je reaktie,maar waar kan ik deze "lege" firmware downloaden? Op de homepage van M_Z kan ik deze niet vinden. Ik had M_Z zelf ook al een mailtje gestuurd maar hier kreeg ik geen reaktie op.
Gast Geplaatst: 3 november 2003 Geplaatst: 3 november 2003 ik zal het naar je mailen het is te groot om als bijlage te plaatsen dus geef je mail adres even als je die niet in je profiel hebt staan
Gast Geplaatst: 3 november 2003 Geplaatst: 3 november 2003 als het goed is dan zal die mail ondertussen er zijn succes
Gast Geplaatst: 3 november 2003 Geplaatst: 3 november 2003 Henny, De mail heb in binnen, maar het bin bestand is 2Mb groot, is deze wel voor de ontvanger waar ik het hier over heb? Deze firmware is toch 1Mb?
M_Z Geplaatst: 3 november 2003 Geplaatst: 3 november 2003 Als je een lege firmware zipt, dan is die natuurlijk heeeeeel erg klein, en past hij zeker wel als bijlage. Maar je moet dan wel opletten dat je de lege firmware voor de DSI185 ontvanger meestuurd, die hoort dus inderdaad maar 1 MB groot te zijn. Nou, en zo moeilijk is het niet om die even zelf te maken, want met elke hexeditor kun je een lege file maken met allemaal FF en dan de juiste lengte aanmaken. Ik ben alleen bang dat het allemaal helemaal geen enkele zin heeft. Want als je met de oslink een firmware progt, wordt alles geschreven wat anders is dan hetgeen erin zit. Dus het probleem zal niet uit de firmware komen, misschien zit wel een probleem in de eeprom of in het data area gedeelte. Dus zou je beter een lege flash512k.bin proggen en een lege eeprom. Dan zal de ontvanger ook automatisch de Seca2 Update binnenladen in de flash512k.bin (groene balk, met melding even niet uitschakelen aub) Maar het lijkt me dus nog beter om Allcam V5 erin te zetten en dan met Oslink v1.5 ook een kanalenlijst erin zetten en de daarbij behorende eeprom. Dan kun je in het service menu het Autosystem op ALL zetten, en dan werkt je originele kaart perfect. Plus je hebt heel wat meer mogelijkheden. M_Z
Crest Geplaatst: 3 november 2003 Geplaatst: 3 november 2003 Een 2 MB lege firmware kan er ook in hoor. Althans je kunt die ook gewoon gebruiken.
Gast Geplaatst: 6 november 2003 Geplaatst: 6 november 2003 Mijn dank is groot, Ik heb met een hexeditor een lege eeprom en een lege flashfile gemaakt. Deze met de Oslink erin gezet,en de de org.firmware die er al in stond gewoon laten staan. Kanalen opnieuw geladen. daarna kwam de melding "niet uitschakelen...." En de ontvanger draait weer perfect. Nogmaals bedankt, Hurby
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen