Ga naar inhoud


[Strong 8000] Test resultaat Multicam ED v4.0 (op STR8000)


friendlyguy_100

Aanbevolen berichten

Een testresultaat van de Multicam ED versie 4.

 

- De software is perfect in de taalafhandeling (spaans, italiaans, en Engels), geen Nederlands.

- Erg stabiele software, in 3 weken niet een drop-out. (behalve toen ik zat te klooien in de transponder-details).

- Ik gebruik de l*xs*t JC files. Geen problemen, werken als de beste, ook op Ird*t*.

- Geen seca2.

- Zapt erg snel, de snelste die ik tot nu toe heb gezien. Ook het springen naar een kanaal een stuk of 1000 verder gaat zeer snel, tussen de 1 a 2 seconden.

- EPG aansturing, presentatie en afhandeling, niet 1 foutje in kunnen ontdekken.

 

Wel een opmerking over kanalenlijsten; bestaande kanalenlijsten uit Freedom etc zul je niet in 1 keer kunnen gebruiken. De CODERING/status (en volgens mij ook de PCRID)gooit roet in het eten. Als alternatief, pak je Freedom kanalenlijst, en laat het systeem ADD channels doen. Alles blijft in jou volgorde, maar de coderingen worden goed gezet. (PS, na het scannen de receiver een keer op standby zetten, anders toe-tie-ut-nie-goe).

 

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt Friendlyguy voor je rapport

 

Maar toch nog een vraag hij is 100% stabiel op I*det* met de jc files

is hier dan iets aan verandert sinds deze files uitkwamen.

Want die waren toen absolute niet stabiel.

 

Ik ga nu gelijk ff patchen om te checken.

 

Rebel

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok hier even geprobeerd maar toch 2x in 30 min uitval.

Met nieuwe settings en geimporteerde lijst van M_Z.

 

Kun je misschien je complete fw dumpen en mailen zodat ik jou werkende fw op

mijn reciever probeer.

 

Rebel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt morgenavond. Kanalenlijst ben ik niet gelukkig mee omdat alle mooie omschrijvingen verdwenen zijn, maar dat is een detail.

 

acties:

0) eerst eens een SCAN gemaakt, gewoon voor de fun, die werkte, en goed. Alleen bij de TPS kanalen heb ik in het +b menu de waarden goed moeten zetten.

1) Daarna heb ik mijn lijst gepakt (friendly-list), uit de Freedom-versie. Toen had ik alleen maar FTA kanalen beeld.

2) hard vloeken.

3) De ED versie met + toets b op IRDETO-kode gezet, nog steeds zwart, dus nog steeds vloeken. Ook de status (b-menu optie 4, dan de status op 6 zetten), had geen effect.

4) De ECM stonden al goed. Zoeken, zoeken. Vergelijk met de scan zag ik geen verschil.

5) ADD CHANNELS gedaan. De bestaande kanalen worden geupdate met de correcte waarden.

6) nog geen beeld, vloeken en wat tabak erbij.

7) hint van mijn vrouwtje, zet hem een keer uit.

8) na reboot, bij 1e kanaal duurde het 2 seconden langer, en floep Beeld!!!

 

Mijn voorlopige analyse. In ED zie je in het b-scherm (in optie 4) de kanalen, de ECM waarden en de status, maar uit mijn hoofd NIET de PCRID. Die stond dus nog op een waarde. Volgens mij moet voor de ED versie, bij kanalen die met ECM de aansturing doen, dan MOET de status op 6 staan (=FTA) en de PCRID op 8191. Maar dat moet de test nog uitwijzen.

 

Afgelopen Maandag 2 volledige afleveringen van Startrek gekeken zonder ook maar 1 hik. En de Multiv*n1 en 2 uitzending ook nog 'getest', zonder enig probleem.

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jou versie dump getest.

Maar helaas hij blijft hier uitvallen nu op veronica.

Ik gebruik de jc files.

 

Ik de 2 fw vergeleken maar zie geen verschillen behalve in de settings.

Miscchien dat het daar inzit.

 

Kunnen misschien meer mensen deze fw testen en kijken of hij stabiel is of niet.

 

Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...