Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi ik ben in het bezit van een 6073.

Na veel gekloot met oslink heb ik deze weer voorzien van orginele software omdat zibi niet meer werkte ( kon niet in het menu komen en liep vast en in het + menu geen signaal) ed. nu ik de orginele soft erin heb zitten kom ik bij het inschakelen direct in het menu en heb de keuze van instellingen, zenders zoeken en tech. informatie. Bij zenders zoeken doet ie het niet vind geen kanalen. Bij tech. info slaat de balk ook niet uit (lnb spanning staat aan).

De voeding heb ik al omgewisseld met een uit een 6071

Wie o wie kan mij helpen

groeten robert

freedom 1.03 sx 6in1

Geplaatst:

Probeer je deco eens bij iemand in de buurt. Dan weet je meteen of het aan je LNB of antenne ligt.

Geplaatst:

Ik zou de orgineele software er nog een keer naar toe schrijven. (heb het namelijk ook al eens gehad dat de LNB geen spanning kreeg, en toen ik de software er weer opnieuw inzette werkte het weer.)

Als je alleen de orgineele software erin pompt klopt het dat je in het menu komt, want er zit geen kanalenlijst in de orgineele software.

Die kanalenlijst is wel te vinden bij MZ .

Henri

DM600PVR, 2x DM500Plus, Philipsen Dsx7072 en Dsr2211, Adimo Jazz.

Geplaatst:

Weet je ook zeker dat de LNB offset instellingen goed staan. Je kunt namelijk ook geen ontvangst krijgen als dit fout staat:

LNB Low 09750

LNB High 10600

Als je de eeprom programmeert wordt dit automatisch goed gezet. Ik zie in je verhaal nergens of je dit ook gedaan hebt.

Als dat allemaal niks uithaalt, denk ik toch echt dat er een hardware probleempje in je apparaat zit. LNB spanning moet er normaal toch echt wel opzitten, let wel op dat dit wisselspanning is, dus multimetertje op AC zetten!

M_Z

Geplaatst:

heb de firmware bij jou van de site afgehaald en ook de eeprom geladen (met oslink 1.4) maar geen resultaat.

Heb je ondertussen niet de schema's al binnen van het main board dan kan ik anders daar eens wat gaan meten.

freedom 1.03 sx 6in1

• 2 weken later...
Geplaatst:

heb het druk gehad de laatste tijd maar hij doet nog steeds niets.

Ik wil nu gaan proberen er een lege firmware erin te zetten maar kan hem niet vinden bij M.Z heeft iemand deze toevallig en zou hem willen mailen.

Bvd robert

freedom 1.03 sx 6in1

Geplaatst:

Hij staat er wel nog ergens, maar de oude firmware pagina is inderdaad nergens meer te vinden (alleen via een rechtstreekse link).

Ik heb hem nog maar eens bijgevoegd, want hier op S4a is hij wel al vaker bijgevoegd als attachment (die had je dus wel kunnen vinden met de zoekfunctie alhier)

Let wel op dat je niet uit de -SE- mode gaat, als je de lege firmware file hebt geflashed. Daarna direct de juiste nieuwe firmware erin zetten en de daarbij geleverde eeprom! Dan pas de -SE- mode verlaten.

M_Z

451940-LegeFirmware.zip

Geplaatst:

bedankt voor de firmware maar helaas nog geen resultaat heb op heb main board gemeten. De zekering naast het blik van de lnb staat 10v ac op (zekering met een rood kapje)volgens mij moet deze spanning ook hoger zijn?? maar op de lnb aansluiting helaas nog geen spanning. Goede iedeeën zijn altijd welkom

grt robert

freedom 1.03 sx 6in1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen