sany Geplaatst: 8 november 2003 Geplaatst: 8 november 2003 heb een tv (bredbeeld) sinds een week gekocht.een humax5400 irc met de laatste patsch.en een videorecorder. dat komt wel eens soms dat als ik me tv wil starten met de afstandbediening dat ik heb verticale strippen op me scherm. ik hoor wel geluid van de gekozen zender....en kan ook teletext zien enzz. als ik me tv met de knop uit en weer aan ....doet het weer heb dan beeld. ik weet geen raad mee? kan iemand helpen? mvg sany
Bigfoot Geplaatst: 8 november 2003 Geplaatst: 8 november 2003 Is dit alleen bij het kijken van zenders via de sat (met je Humax) of ook bij evt. kabelontvangst of van de videorecorder? Gebruik je goede scartkabels? Is de video gelust via de Humax of andersom? Haal de video er es tussen uit. Had je het ook voordat je de Humax had?
sany Geplaatst: 8 november 2003 Auteur Geplaatst: 8 november 2003 hoi ik had die probleem nooit met de andere tv. ik gebruik twee scartkabels via de humax naar tv en video. ik heb dat niet vaak...heb die tv pas een week gekocht. als ik via me afstandbediening een zender kies heb ik wel eens die probleem. ik weet niet waar aan ligt? mvg sany
sany Geplaatst: 8 november 2003 Auteur Geplaatst: 8 november 2003 hello is een televisie probleem? graag een spoed aantwoord ivm de garantie. met vriedelijke groeten sany
Bigfoot Geplaatst: 8 november 2003 Geplaatst: 8 november 2003 Lijkt me idd een probleem van de TV! Wat voor merk en type is het trouwens? Wissel de scartkabels es om: die nu naar de video gaat steek je in de Humax! Dan nog steeds zelfde probleem?
sany Geplaatst: 8 november 2003 Auteur Geplaatst: 8 november 2003 hoi JVC AV-28X37S. heb hem nu een week. is de meest gekocht tv. is heel vreemde eigelijke. mvg sany
sany Geplaatst: 8 november 2003 Auteur Geplaatst: 8 november 2003 als die verticale strippen op de scherm te zien. kan ik de audio goed horen enzz... ik moet hem dan uit doen...weer aan....en dan heb ik beeld. met de knop op de tv. afstand...weer aan heb dan beeld.. als ik dat doe 10 keer achter elkaar heb geen probleem. als ik moet meer dan 10 minuutje wachten en dan weer aan. verschijnen die strippen op me beeld. mvg sany
Bigfoot Geplaatst: 8 november 2003 Geplaatst: 8 november 2003 net een diesel auto, die doen het soms ook niet goed bij een koude start. TV terugbrengen (als je hem kan tillen) zou ik zeggen! Wel checken dat het bij de video ook gebeurt!
sany Geplaatst: 8 november 2003 Auteur Geplaatst: 8 november 2003 de probleem dat hij doet het niet altijd... daarom weet ik niet wat ik moet mee? en waar dat ligt? dat lijkt op een diesel auto dat klopt.....))))))) met vriendelijke groeten sany
Bigfoot Geplaatst: 8 november 2003 Geplaatst: 8 november 2003 Je moet zeker weten dat ie het SOMS ook doet bij een andere bron dan de Humax. Dus zet de TV helemaal uit, doe de videorecorder aan, en zet dan na een half uur de TV aan. Herhaal dit enkele keren. Zie je PM
sany Geplaatst: 8 november 2003 Auteur Geplaatst: 8 november 2003 ja heb dat 3 keer gedaan en geen beeld.......... dus? wat is je advies????????????????
prutsie Geplaatst: 8 november 2003 Geplaatst: 8 november 2003 Lijkt me simpel, terug met die tv. Nog 1 vraag, die strepen, lopen die vertikaal en een klein beetje schuin af of is het wat anders ? Als de strepen schuin aflopen, en van oost naar west lopen dan is het probleem 100% je tv. Maandagmorgen modelletje. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
sany Geplaatst: 8 november 2003 Auteur Geplaatst: 8 november 2003 ja die lopen verticale dat s duidelijke te zien.of ze schuin lopen moet ik een microscoop halen as maandag van me werk om dat te kunnen goed beoordelen. mvg sany
sany Geplaatst: 9 november 2003 Auteur Geplaatst: 9 november 2003 hello prutsie... 1: de probleem wordt duidelijke vertoont als de humax aan en de video ook aan . heb 15 keer de tv aan en uit . en in 12 gevallen krijg ik de verticale strippen. geen beeld dus...van de satelite, kabel en ook de video. wel geluid. 2: humax uit: had ik na 10 keer testen geen probleem. de andere tv heeft dat probleem nooit gedaan. zou het een probleem van de fimware van de humax enzz? help please ... met vriendelijke groeten sany
Gast Geplaatst: 9 november 2003 Geplaatst: 9 november 2003 hoi, het lijkt er eerder op dat het het testbeeld van de rf modulator van de videorecorder is, dit is ervoor om het kanaal voor de videorecorder goed in te stellen, je gebruikt zeker naast de scartplug ook nog de "oude antenne aansluiting", je kunt dit verhelpen door ff achterop de videorecorder het schakelaartje met test om te zetten. groetjes..............
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen