Ga naar inhoud

Wegvallen van zenders van bepaalde transponders

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Bij de flat van m'n ouders onlangs een digitale schotel laten installeren met een strong quattro lnb waarbij de buren elk een lijntje krijgen van de lnb.

Het probleem is als volgt. Zo nu en dan verdwijnen de zenders van bepaalde transponders (allen FTA) met de melding: No or Bad Signal (dit is op de Strong Receiver). Terwijl de zenders verdwijnen, kunnen andere zenders van andere transponders bekeken worden. Het is dezelfde transponder die zo nu en dan uitvalt. De transponders die niet uitvallen vallen nooit uit. Hetzelfde probleem hebben de buren.

Het gaat om de transponders van de Turksat1C satelliet (waar kanalD, CNNTUrk, kanal7 e.d. op draaien). Dit probleem heb ik bij mijn eigen installatie niet.

Heeft iemand raad/suggesties hierbij wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Het kan makkelijk dat je op een satelliet gericht staat en dat je de ene zender wel kan ontvangen en de andere niet of blokkerig.

De ene zender is wat sterker dan de andere.

Ber er bijna van overtuigd dat de schotel gewoon niet optimaal afgericht staat.

Eigenlijk kan het haast niet anders aangezien iedereen dat probleem heeft.

Of de lnb zou niet goed moeten zijn maar dat geloof ik niet of de schotel is te klein.

Geplaatst:

Hoi,

Bedankt voor je reactie.

Het vreemde is dat voordat de signalen van de specifieke zenders wegvallen, de signaalsterkte vrij hoog is: 70-80%. Dan valt het plotseling weg, en wordt het 0-10%. Daarna komt het terug en wordt het ineens weer 70-80%.

De overige zenders zitten ook in de categorie 70-90%.

Misschien dat het toch aan de lnb ligt - van de zwarte markt gehaald... :-) ... - of aan de instellingen van de lnb op de individuele receivers?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen