Ga naar inhoud


Asscom en Diseq 2 werkt !!!!


Gast patchit2

Aanbevolen berichten

Beste Mensen,

 

Het is me uiteindelijk gelukt om Hotbird en Astra met een diseq 2 module aan praat te krijgen op de gepatchte ontvanger. Ik heb het volgende gedaan:

 

1 Plaats beide LNB's precies tegen elkaar aan.

 

2 Sluit rechter LNB(als je achter de schotel staat) aan op diseq aansluiting A. Sluit linker LNB aan op aansluiting B)

 

3 In het menu van de ontvanger heb ik alle instellingen van astra overgenomen en op antenne 2 gezet, alle instellingen van Hotbird op antenne 1 gezet. Ab menu 7, 1 Diseq.

 

4 Zoek Astra als eerste op (let op dat je wel al deze zenders moet hebben opgeslagen in je ontvanger). Zet ontvanger BV op ned1 en druk op de + toets.(Dit is de enige manier om de signaalsterkte te zien). Komt deze +/- boven de 90 dan is de schotel goed uitgericht.

 

5 Zoek indien astra gevonden zenders op de hotbird.

 

Let op!! De diseq werkt niet als je niet op beide LNB's signaal hebt. Hiermee bedoel ik dat als je op maar 1 LNB signaal hebt en deze aansluit op diseq b je geen beeld zult zien en ook geen kanalen kunt zoeken) Ook alleen op de Diseq a uitgang kun je geen zenders vinden(wel beeld als deze al voorgeprogrammeer zijn). Het afzonderlijk uitrichten van de LNB's kun je dus alleen zonder Diseq 2 ertussen.

 

Doe hier je voordeel mee!!.

Succes

 

Patchit

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...