Gast Geplaatst: 10 november 2003 Geplaatst: 10 november 2003 Hallo allemaal ik heb een vraagje over de Dreambox. Kan ik deze in de USA ook gebruiken ? Ik heb begrepen dat ik de ASTRA satteliet niet kan ontvangen ivm. de kromming van de Aarde, maar kan ik wel de Amerikaanse Satellieten ontvangen / decoderen? of gebruiken ze andere systemen in de USA. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gast Geplaatst: 10 november 2003 Geplaatst: 10 november 2003 Hebben ze daar niet 127 volt ipv 220 volt ???
Gast Geplaatst: 10 november 2003 Geplaatst: 10 november 2003 110 volt 60 hz. Converters van 110 naar 220 kosten weinig. Daarnaast hebben ze ook NTSC ipv PAL. Moet de TV set dus wel ondersteunen.
Gast Geplaatst: 10 november 2003 Geplaatst: 10 november 2003 ok, die converteer zooi, kan ik wel krijgen het gaat mij er meer om, of ik iets aan een dreambox heb, kwa ontvangst. Zijn er van die "emu's" oid. ? voor.
Gast Geplaatst: 10 november 2003 Geplaatst: 10 november 2003 Vergelijk de Specs van de Dreambox eens met Satelliet ontvangers die je in de USA kan kopen, ik dacht dat zij op heel andere frequenties zaten, dus check dat even, ook dacht ik dat je met een Big Dish 3M>+ de Astra in de USA wel kan oppakken, ik heb zelf in de USA altijd Digitale Kabel gehad, het aanbod is zo groot dat je qua kanalen via de Kabel weinig te kort komt daar, maar goed, hobbyen met je satelliet ontvanger is leuker natuurlijk!
Gast Geplaatst: 10 november 2003 Geplaatst: 10 november 2003 Trouwens, de meeste satelliet ontvangers draaien op een voltage tussen de 90 en 240 volt, dus een converter heb je waarschijnlijk geeneens nodig, ze switchen namelijk automatisch, maar check de Dreambox even, de Nextwave en Xtreme ontvangers draaien in ieder geval wel tussen de 90 en 240 volt. je hebt wel een verloop plugje nodig van Nederlandse naar USA stekker, maar die kosten 2 euro of zo, en anders zet je er zelf een nieuwe aan, direct aan het snoer dus.
Ron Geplaatst: 10 november 2003 Geplaatst: 10 november 2003 En zo werkt de Dreambox ook op 110 volt. Ik weet niet hoe het zit met de frequenties, maar dat lijkt me alleen een kwestie van aanpassen van de satellite.xml. Verder is het belangrij dat de Dreambox NTSC ondersteunt en dat doet hij in ieder geval wel. Alles zou dus prima moeten werken. Tox.
Gast Geplaatst: 11 november 2003 Geplaatst: 11 november 2003 1 simpel mailtje aan de fabrikant zou helderheid kunnen geven op gestelde vraag!!
Toine Geplaatst: 11 november 2003 Geplaatst: 11 november 2003 Hoi, Op deze site staat een XML file voor America. Groet, Toine
Martijn81 Geplaatst: 11 november 2003 Geplaatst: 11 november 2003 Volgens mij gaat het wel werken als je de stroom en NTSC-"problemen" hebt opgelost. Alleen betreft de coderingen wil ik ook wel eens weten wat de mogelijkheden zijn. PowerVu kan ie sowieso niet openen. In de VS gebruiken ze volgens mij niet of nauwelijks de Europese coderingen zoals Betacrypt, Conax, Viacess, SECA etc. toch? Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen