Ga naar inhoud


Emu release 031110: emu_031110.zip


Ronaldd

Aanbevolen berichten


  • Reacties 268
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoe kan ik mijn USB HD laten mounten bij de boot.

 

Vroeger was dat in start_enigma maar daar doet hij het blijkbaar niet meer.

 

Ik zou dit commando moeten laten uitvoeren bij de bootup :

mount -t ext3 /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 /hdd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronald, dit is weer een prima image! Vooral de multi-image functie vind ik erg handig. Ik ben blij dat je gekozen hebt voor de dr matrix kernel en scam. Naast de scam, zou ik ook graag radegast (of evt. mgcamd) als standaard emu zien. Ik heb ontdekt dat ook Romu veel wordt gebruikt (door card-sharers, zie de heikneuter berichten.) Ik weet niet of gbox, xcamd, evocamd, newcamd etc meerwaarde hebben, maar deze kunnen natuurlijk altijd als add-on geplaatst worden.

 

Zou je voor je volgende image kunnen kijken of iptables goed werkt? Kijk ook eens naar de extra menu's in de RuDream image, bijvoorbeeld de radegast instellingen of systeeminformatie. Ik weet niet of dit gemakkelijk te realiseren is, maar dit is echt fraai gedaan.

 

Bedankt voor je uistekende werk!

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mmeu

dit begreep ik later ook dus heb ik het bericht verwijdert.

 

Maar ik heb de OPLOSSING voor het probleem.

 

van alles gebprobeerd, opnieuw de emu geladen, aan en uit gezet enz..

 

de oplossing was : alle drie de knopen op de DB en ik heb de kanalenlijsten zichtbaar.

 

Ra Ra maar ze zijn er..

 

Gr Phill

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tCC,

 

Ik heb het hier nog even getest als er 2 versies zijn van een plugin, dan wordt de verise uit /var/tuxbox/plugins echt geladen. Ik zie dat in de log van enigma en aan de het versie nummer van mijn emu menu, dat wordt echt de nieuwe.

 

Echter als ik de epg v0.10 plugin gebruik dan zie ik in enigma log dat de plugin wordt geladen vanuit /var/tuxbox/plugins. Maar als ik de epg plugin afsluit dan zie ik versie 0.09 staan. Het lijkt er dus op het versie nummer in 0.10 niet is geupdate.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Nou het leek allemaal perfekt te werken hiero maar nu heb ik toch nog wat problemen met mijn ci module (sky 1,freeX tv)

 

Hij werkt niet als ik naar freeXtv ga dan zegt hij init ci module en er gebeurt verder niks. Ga ik naar ci module en kies dan reset dan vindt hij hem wel maar als ik daarna de module in wil dan zegt hij waiting for ci module en dan gaat na ff de hele dreambox uit! Dus moet ik opnieuw opstarten maar daarna nog niet werken.

Weet iemand een oplossing???

 

thx

 

PS. werk met 0.77

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronaldd,

bij het opstarten heb ik een kleurenbeeld hierna op welke zender dan ook wordt als asgrauw zwart/wit. Stekker eruit, hierna weer het zelfde. Zitten zappen en plotseling alles weer in kleur. Vorige versie nooit gehad, dit alles ter info.

(ps. ligt niet aan scart kabels enz ook deze gewisseld etc..)

 

wens, kan bij de tekst: "kan zender niet decoderen"erbij geplaatst worden wat hij niet kan decoderen. De vraag heb ik wel eens gesteld maar op deze plaats kan het misschien wel. Zoniet geen reactie nodig.

 

Gr Phill

 

ps. Door dat ik allemaal druk bezig ben mijn DB in orde te krijgen kan ik niet inschatten wat verbeterd is. Maar wil je wel bedanken voor je inzet om aanpassingen te maken.

 

 

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik 2 DB 's die via NFS een schijf delen.

 

Kan het kloppen dat met deze nieuwe Ronald de

recordings.epl uptodate wordt gehouden, zonder de boxen de

settings te laten reloaden?

 

ps.

 

beide boxen gebruiken dus de zelfde movie dir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn originele kaart werkt ineens niet meer nadat ik op die cardsharing server had ingelogd en ik zie ook geen card info meer tevoorschijn komen na een flash erase.

Op de jirka 15-11 werkt die wel.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mijn originele kaart werkt ineens niet meer nadat ik op die cardsharing server had ingelogd en ik zie ook geen card info meer tevoorschijn komen na een flash erase.
Op de jirka 15-11 werkt die wel.


Heb je romu.cfg wel weer correct op localhost teruggezet?

Peter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...