Ga naar inhoud


2e Tuner gebruiken voor 2e tv


Gast

Aanbevolen berichten

Wij gaan binnenkort verhuizen naar een locatie waar geen kabel-tv is dus wij moeten over op de schotel.

 

Voorlopig lijkt het ons voldoende om de nederlandse publieke- en commerciële zenders van CanalDigitaal te kunnen ontvangen.

 

Wij willen graag de mogelijkheid om gelijktijdig in de kamer naar de ene en in een slaapkamer naar een andere zender te kunnen kijken en de mogelijkheid om gelijktijdig naar de ene zender te kijken en een andere (op de videorecorder) op te kunnen nemen.

 

De ontvanger die deze mogelijkheden in zich heeft is de Pace Puma door zijn twin-tuner. Het nadeel van deze ontvanger lijkt mij echter de ingebouwde Seca decoder. Mochten we in de toekomst naar andere dan Seca-gecodeerde programma's willen kijken dan kan dat met deze ontvanger niet.

 

Een andere ontvanger met een twin-tuner is de Topfield 4000 (en 5000).

Het voordeel van deze ontvanger lijkt mij de 2 CI-sloten voor losse decoder-modules. Over deze ontvanger lees ik overal dat het mogelijk is om gelijktijdig naar de ene zender te kijken en een andere zender op te nemen (op de ingebouwde harde schijf) maar het is me niet

duidelijk of het ook mogelijk is om een 2e tv op deze 2e tuner aan te sluiten en zo de mogelijkheid te creëren om gelijktijdig naar 2 verschillende zenders te kunnen kijken of gelijktijdig naar de ene te kijken en de

andere op de videorecorder op te nemen.

 

En als dit wel mogelijk is volstaat dan (net als bij de Pace Puma) 1 Seca CI module en 1 abonnementskaart of heb ik er van ieder 2 nodig?

 

Zijn er misschien nog andere, slimmere, voordeliger (illegale?)mogelijkheden/ontvangers waarmee we kunnen wat we willen?

 

Ik heb deze vraag ook al in een andere nieuwsgroep gesteld maar daar heb ik tegenstrijdige antwoorden gekregen, de één zegt dat het niet en de ander dat het wel kan.

 

Met vriendelijke groet,

 

Roelof

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Bij de topfield is het niet mogelijk om op 2 tv's een verschillend kanaal te bekijken.

 

 

Een goede oplossing vind ik koop een topfield 4000 of 5000 en een 2de hands ontvanger voor op de andere tv.

 

Ik heb het ook op deze manier en het bevalt mij prima.

 

Groeten Newbier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...