Ga naar inhoud


motor draait wel maar.........


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ben sinds kort ook een trotse bezitter van een dreambox. Echt een supermachine maar alleen de motor wil wel draaien maar ontvangt niks behalve astra en hotbird. Na lang zoeken op verschillende forums een hoop gelezen en geprobeerd maar helaas... Kom er nu echt niet uit. Wie wil me iets hierbij helpen. Ik heb namelijk het vorgende probleem: Op mijn dreambox staat de image van ronald 2-10-03 hieraan zit een moteck SG2100 motor en en 90 cm triax. Als ik in mijn menu naar rotor instellingen ga kan in dus bv astra selecteren en dan met de pijl naar links en rechts de motor draaien totdat ik de astra heb. Dit lukt wel bij zowel de astra en de hotbird maar bij geen enkele andere satteliet. kan wel honderd keer van oost naar west draaien (schotel beweegd ook wel) maar geen signaal. Dus dacht ik schotel staat niet goed... oude ontvanger(hummie) er weer tussen gezet en ja hoor alle sattelieten doen het prima motor draait van astra naar sirus, thor e.d. dus schotel staat gewoon goed. Wat zie ik over het hoofd bij de dreambox.????? Wie kan me hier bij helpen???

 

Groet martin

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gebruik je de gotoxx instelling ?

 

Voer je lengtegraad en breedtegraad in (zie hier )

Gebruik rotor input power : 40 mA

 

Meer hoef je niet in te stellen (dus de instellingen op de "volgende pagina" hoef je niet te wijzigen)

 

Als je de rotor op 0 gr staat, richt hem exact uit op Zuid. De Dreambox regelt nu de rest !

 

Suc6

 

 

 

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie bram1nator, ik heb namelijk mijn gotox functie uitstaan. Mijn schotel staat als hij op 0 graden (zou dus precies zuiden moeten worden) niet op het zuiden maar op 5 oost dat moest toen om hem goed aan het draaien te krijgen. Had iets te maken met de lengte of breedtegraad van waar ik zit werd mij vertelt, woor namelijk hellemaal in het oosten tegen de grens met duitsland. Maar als ik hem dus exact op het zuiden zet op het nulpunt van de motor en de gegevens invul zou het gewoon moeten werken. Hoef ik dan ook geen sattelieten meer op te zoeken???? Trouwens als ik nu die gegevens invul werkt het in ieder geval niet dat had ik ook al geprobeerd. Maar dit verklaard waarom het niet werkt?? Maar mijn motor ondersteund dit dus wel????

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke bedankt voor de hulp zal morgen even het dak op gaan om de motor in de nul stand op exact het zuiden te richten. De kanalenlijst heb ik er al instaan touwens. Ik zal die pagina van sjerom zal ook ook eens bekijken. Nog een vraag moet ik nog meer instelling (aantal graden kantelhoek schotel en motor wijzigen) wijzigen? Volgens mij niet toch hoef alleen de motor maar iets te draaien en aan de kantelhoek van de motor/schotel toch niet want het heeft toch gewerkt?? moet alleen die 5 graden die hij nou dan in principe te ver naar het oosten staat eruit halen??? dan moet het toch werken??? en natuurlijk die lengte/breedtegraad invoeren in de dreambox...

 

groet, Martin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Martin,

 

Op het moment dat je zoekt moet je wel natuurlijk op een transponder

afstemmen waar een uitzending op is

anders draai je er zo overheen :-)

Kies er 1 uit met een hoge SR dat zoekt eenvoudiger.

 

Maar als je met je vorige ontvanger alle sat's al gevonden hebt

kun je natuurlijk gewoon de zelfde lijst (pos) gebruiken

wel zo handig lijkt me

 

Dan is het gewoon het lijstje overtikken en huppa laten zoeken ..

 

egon

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag egon,

 

Erg stom van me maar tijdens het zoeken heb ik NIET afgestemd op een transponder op de desbetreffend satteliet. Dit was bij de astra en hotbird nu je het zo zegt waarschijnlijk wel zo. Ik zal het vannavond nog eens proberen. Vond het al zo raar dat ik op mijn oude ontvanger nog wel alle sattelieten had. Maar die gotox funtie hoef ik nu dus niet in te schakelen??? Toch. Want de motor draait wel gewoon moet dus alleen afstemmen op de juiste transponder en zender....

 

Groet martin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Egon,

 

Heb nu eindelijk weer eens satteliet erbij na veel geklooi (2avonden). Maar het volgende valt mij op : Als ik op een transponder bv. Siruis 5E en dan een bepaalde zender selecteer geeft hij aan service niet gevonden, daarna ga ik naar rotor setup sla eeste menu over en dan selecteert de db automatisch de astra terwijl dit eigenlijk de siruis zou moeten zijn in dit geval. Toen ik wat verder klooide kwam ik tot de ontdekking dat hij dat bij alle transponders doet behalve de 3 sattelieten die ik tot nu toe heb. Ik ben bij toeval aan die derde satteliet gekomen omdat hij toen wel de juiste selecteerde. Zou het misschien kunnen dat het daar iets mee te maken heeft???

 

groet martin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als je vanuit het 2e menu een zoek opstart komt hij altijd met

de astra tja die pas je dan even aan natuurlijk of je zoekt dat later

uit met een scan.

 

Maar dat zoeken met de hand is dus niet echt nodig als je dit

al eerder gedaan hebt weet de rotor nog steeds waar alles zit.

 

Je kunt dan bijv ipv opnieuw zoeken ook drive to stored positie

gebruiken om de schotel te laten draaien naar de oude pos die al

in je motor stond.

 

Uitrichten en zoeken naar transponders zijn 2 verschilende

dingen. Als ik een nieuwe sat programmer zoek ik eerst

op lyngsat naar een transponder selecteer deze en probeer

een sync te krijgen met zo goed mogelijke getallen

Pas daarna laat je de boel zoeken naar alle programma's

Als er geen uitzending op is is het lastig zoeken

 

Egon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Egon,

 

Heeft effe geduurd voor ik weer tijd had om er mee te stoeien. Zal deze week eens kijken of ik er wat verder mee kan komen. Alvast bedankt voor je tips en zal je laten weten hoe het afloopt...

 

Martin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las in je boodschap dat je je schotel had uitgericht op de Sirius 5 oost dat is goed als je dat hebt gedaan met de motec in de nul positie wat blijkt nu 5 oost is bijna het exacte magneet zuiden. en is dus helemaal correct.Ik lees dat je dat wil verdraaien niet doen dus ! ga in het menu van de dreambox naar instellingen kies rotorconfig

vink aan regel een en twee de (goto)zet de motor stroom op 50 Ma,vul bij oost 5.000 in en bij noord 51.250

het kan zijn dat de noord instelling iets afwijkt maar 51

voor de punt is correct.vergeet niet alles te storen doormiddel van (ok of groene toets) Ga met lame toets eruit en selecteer een willekeurigge zender en ziedaar beeld ook op nog niet geselecteerde satelieten.

gebruik een settinglijst van bijv hackweb zet die in je box .groetjes Satsean

I dream dream dreaming
800 S/C met sundtek Usb stick,8000 2xS /C/T/ Hdd/Nas
Diverse schotels Draaibaar,Vast en Wave Frontier T90 met Emp16/1 switch

Draaibare Deltastar 120 in nieuwstaat met Invertum flens lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Satsean,

 

Dus als ik nu die gegevens invul en input power op 50 mA zet moet het werken?? Maar moet ik dan ook nog opnieuw die satteliet positie's opzoeken of weet de DB dat nu zelf.

 

 

Groet martin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Satsean,

 

Heb zojuist de gegevens ingevuld en die vinkjes aangezet. Komt op het beeld wel een melding dat de motor b.v. naar 19.2 east draait, duurt effe maar daarna geen beeld. Wat mij ook opvalt is dat het menu met de in de motor opgeslagen positie's is verdwenen. Als ik het vinkje weer uitzet van die gotoX funtie is ie weer terug en werkt het wel weer. Wat doe ik fout kan toch niet zo moeilijk zijn lijkt me??? Heb trouwens alle wijzigingen opgeslagen zoals je zei. Wat zie ik over het hoofd???

Link naar reactie
Delen op andere sites

neenee eerst lijst draaibaar van bv joske erin ploffen dan stelje moter op 0 graden af zorg dat je paal aan ALLE zijdes ZUIVER waterpas staat elevatie moter en elevatie schotel afstellen dan hang je de kabel van de dreambox rechtstreeks op je lnb dan een Vrij te ontvangen sirius 5e kanaal (bv enterfilm)opzetten zorg dat je zicht hebt op een televisie waar je op kunt zien wat je doet via menu info roep je signaalsterkte op en dan draaien tot je beeld hebt dan afstellen op max signaal ( elevatie schotel) dan kabel goed aansluiten dreambox naar moter en van moter naar lnb(wel even dreambox stroomloos maken)dan ga je naar http://www.heavens-above.com/selecttown....&TZ=CET

hier zoek je jou longitude en latitude op deze vul je in in menu roter hier ook gebruik roterinput en gotooxx functie aanvinken en roterinput van 40 op 70 zetten enkele malen schakelen naar astra of hotbird en als het goed is krijg je nu beeld

 

suc6

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, Ten eerste heel erg bedankt voor al jullie tips. Ik heb vandaag het volgende gedaan ; Eerst gekeken hoe mijn schotel ongeveer stond als hij op de astra(19,2E) afgesteld stond. Daarna de gotoX funtie aangezet een juiste gegevens ingevuld. Van kanaal wisselen en gekeken waar hij toen heen draaide. Hij ging te ver naar het oosten. Dus heb ik simpelweg het oostgetal veranderd net zo lang tot hij het op de astra deed. Volgens jullie moest dit iets van 5 zijn voor mijn positie. Ben uitgekomen op 12. Vraag me niet hoe, wat waarom maar ALLES DOET HET NU GELUKKIG!!!(EINDELIJK) Als iemand hier een verklaring voor heeft zal ik graag willen weten. NOGMAALS BEDANKT ALLEMAAL!!!

 

Groet Martin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...