Ga naar inhoud


Firmware


Gast

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik bij mijn samsung 9500 zien welke firmware er op staat.

Als ik hem via de sateliet update, krijg ik de melding:

 

"you don't need to update"

 

Kan ik er dan vanuit gaan of firmware 1.29 er op staat of is dit nog in het menu ergens te controleren.

 

Bij system information in het menu staat software version

117 of is dit wat anders.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ie in dat system menu aangeeft dat ie al software 117 gebruikt zou dat best kunnen, maar dan zou je zeggen dat ie 129 er wel wil opzetten, nu heb ik het zelf nognooit gedaan een update naar 129, maar er staat me wel iets bij dat je niet direct van software 117 naar 129 kon, je moest er eerst een andere versie in laden, uit me hoofd was dat 124, maar dat weet ik niet zeker, dus zoek ff op dit forum, het is iniedergeval al uitvoerig aan bod geweest...

 

Succes

Digibeta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vonnie,

 

hoe kijk je nu dan naar de NL-canalen ? In ieder geval niet met de embedded cam's. Je hebt zeker een Seca module oid.

Tja dan hoef je niet te wijzigen, maar de nieuwe EMU is wel erg snel met zappen en je kunt " meer" zien. Daarom wel een aanrader.

Tevens ondersteunt 118-5 em Emu-sw Seca-2, daarmee is je CI-module overbodig want je kunt de Embedded CAM's gebruiken.

Niet helemaal; want om je abonnement-data uit te lezen is een CAM (helaas) wel vereist. Maar ja wanneer doe je dat nou ? Het werkt functioneel verder prima.

 

Update van 117 naar hoger ?

Ik dacht dat in 117 de Astra nog niet werd ondersteunt. Toch kreeg je de melding, " update niet nodig". Dat kan ik niet verlaren. Geef daarom eens meer uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nl-canalen kijk ik met een mm en fun of liever gezegd keek want sinds enige tijd ontvang ik alleen nog maar fta zenders.

Aangezien ik nog niet zoveel sat-ervaring heb ben ik op internet gaan speuren en heb me op deze board aangemeld voor meer informatie.

Maar ik weet niet zeker of ik firmware 117 heb, dat was ook mijn vraag.

En de nieuwe emu kan ik volgens mij niet gebruiken omdat ik een samsung heb met loader 700 en die is niet te patchen

of zeg ik nu rare dingen.

 

groeten Vonnie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha daar komt de aap uit de mouw, denk dat we hier een klein beetje langs elkaar heen zitten te praten...

We hebben het hier toch wel over de sam DSR9500 VIA CI???

Iniedergeval loader 700 is de allerlaatste versie van samsung en deze heeft net als bij loader 505 niet de mogelijkheid om via de serielle poort de firmware te laden, met een loader 505 zoals ik had toen ik em kocht kon je nog met een klein interfaceje de sam ombouwen zodat ie loader 501 erin heeft en via de seriele poort de software kan updaten, bij loader 700 is dit tot nu toe nog onmogelijk....

Wat er dus op wijst dat je niet versie 117 multicas erin heb staan zoals erik (DSR9500) en ik waarschijnlijk vermoeden... De firmware die er nu in zit, kan waarschijnlijk viaacces kaarten aan, de versie waar wij het over hadden is gebaseerd op conax en kan doormiddel van een emulatie ook ander coderingen aan zoals nagravision, irdeto seca enz...

Waar het dus op neer komt is dat je of al versie 129 erin hebt staan, of een versie 117 die bij mij nog onbekend is en die alleen viacces aan kan...

Misschien kan je op een of andere manier eer screenshot maken van dat menutje waar je loader versie en software en hardware versie instaat??? Schrijf die gegevens even op hieronder anders als dat niet lukt dan zal ik is verder gaan zoeken hoe het zit met je software...

Over 2 weken krijg ik ook weer een nieuwe met loader 700 om te kijken of we toch nog op een of andere manier loader 501 erin krijgen, zo wel leuk zijn als we daar iets op vinden....

Maarja conclusie zoals ik al hier boven zei; je hebt dus of versie 129 erin of een voor ons tot nu toe een onbekende versie 117, je hebt iniedergeval gelijk als je zegt dat de emu versie er tot nu toe nog niet in gezet kan worden!!!! Misschien binnenkort, maar dat is nog maar de vraag, aangezien de schema's van de sam met loader 700 nog niet publiek zijn kan ik er nu nog niks over zeggen, dus moet er echt zelf eerst eentje hebben om daarover te kunnen oordelen....

Laat iniedergeval ff weten wat er precies in het menutje staat dan zal ik kijken of ik er wijs uit kan worden...

 

Greetz

Digibeta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ,

 

Bedankt voor de informatie we worden steeds iets wijzer.

 

Het inderdaad een Samsung 9500A ci en ik heb een foto van mijn menu gemaakt.

 

Ik hoop dat je er wat aan heeft.

 

Groeten Vonnie

post-9011-1318257844,5005_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha daar komt de aap uit de mouw om het zo maar is te zeggen, de versie 129 op de astra is geschikt voor de DSR9500 VIA CI, en niet voor de 9500A CI, het komt er dus op neer dat je deze software er dus niet in krijgt...

Weet niet zeker of de 117 die er nu in staat bij jou de laatste software versie is die voor deze sam is uitgegeven, maar waarschijnlijk wel, vandaar die melding!!

 

Greetz

Digibeta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt voor de informatie.

 

Blijf ik alleen met het probleem zitten waarom ik van de zomer ongestoord alle zenders kon bekijken ( m.u.v. seca 2 kanalen) en nu niet meer.

 

Ga weer verder speuren naar een oplossing.

 

Groeten Vonnie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He vonnie,

 

Als ik het goed begrijp gebruik je dus een MM met een fun kaartje erin, als dit zo is probeer dan eens een andere software versie erin, dus een andere versie van pentra of tetra, mogelijk is je probleem dan verholpen!!! Welke versie staat er nu in de magic module???

 

Greetz

Digibeta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag van tetra 1.0 naar penta 1.09 gegaan en weer terug naar tetra 1.0 maar de problemen blijven.

Krijg nog steeds de melding scrambled program.

Krijg de indruk dat het aan m'n funcard de oorzaak is.

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat zou ook best nog wel is kunnen ja, misschien ff een andere file proberen, key's updaten of zoiets, of een heel ander kaartje?? ben zelf niet veel bezig geweest met een mm omdat ik alles met mijn embedded sloten kan openen, dus op dit gebied kan ik je niet erg veel raad geven, maar probeer gewoon is het een en ander met je funkaartje, zou best goed is de oplossing van je probleem kunnen liggen...

 

Succes

Digibeta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...