frozen-sky Geplaatst: 13 november 2003 Geplaatst: 13 november 2003 Hallo, Ik wil mijn dreambox zo instellen dat de videostream over het netwerk naar een encoder PC gooi om dan vervolgens het signaal in multicasting (met videolan) te broadcasten op ons netwerk. Ik heb nu een halve oplossing met ggrab (ngrab voor linux) die 'm weer door mencoder gooit en dat dan weer broadcast. Maar heeft iemand dit fatsoenlijk geimplementeerd (in een linux omgeving). Want ik kan nu niet echt lekker zappen bijvoorbeeld (vanaf afstand zodat de hele stream werkt enzo) Je kan in de dreambox een ngrab server instellen. Misschien dat daar de oplossing zit, maar hoe werkt dat, kan daar weinig documentatie over vinden (of ik ben scheel). Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
Lucky_Luke Geplaatst: 13 november 2003 Geplaatst: 13 november 2003 Bij het zappen kan hij vd stream alleen zijn vpid en apid vasthouden zolang de tsid niet verandert (B.v. RAI 1,2,3) ggrep sterft met een timeout als hij niets meer vangt op de gegeven vpid en apid. Bij mij duurt het op NL 1,2,3 al te lang met romu-light. Je kunt evt. een scriptje schrijven wat ggrep opnieuw opstart met de juiste vpid en apid. (o.a. hier op te vragen http://dreambox/cgi-bin/streaminfo ) Lucien
frozen-sky Geplaatst: 14 november 2003 Auteur Geplaatst: 14 november 2003 Dat snap ik, en met zo'n scriptje moet dat ook wel lukken. Maar ik ben eigenlijk opzoek naar een methode waarbij de dreambox gewoon altijd zijn videostream broadcast naar een UDP poort op een of andere host (en die host moet dan de boel weer gaan converteren..) maar zoals het er nu naar uit ziet is dat nog niet echt mogelijk met de dreambox.. Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen