Ga naar inhoud


[Pioneer] Kanalenlijst DBRS120 lukt niet


Gast

Aanbevolen berichten

Na avonden van gepruts hier maar eens het probleem neerleggen.

Wat ik ook doe, ik krijg geen kanalenlijst in mijn Pioneer met Zibi. Telkens als ik de kanalenlijst geladen heb en alles goed lijkt sleep ik de ontvanger weer naar beneden, sluit de rommel aan en zie dat er geen kanalen in de ontvanger staan. Het enige dat ik dan kan doen is de ontvanger alles weer laten inscannen via de verrotte Canal Digital lijst om weer tv te kunnen kijken.

 

Ik laadt de lijst in met Pionero 4 op de volgende wijze:

 

- De Pioneer staat in standby mode.

- zet soldeerpunt k7003 (rechts op het board, klein gaatje met bruine bescherming er omheen) op aarde en zet de deco in actieve mode (met de pijltjestoets op de ontvanger)

- Hierna kun je de aarde van k6003 of k7003 halen

- Start pionero 4.0 final

- Binnen pionero kies je "Firmware (parallel + Serial)" en kies "FL K7003" met het volgende adres:

- 120: adres 7FF80000

- Zet vinkje voor fase 1 en 2 UIT

- Klik op ‘verzenden’ en kies de kanalenlijst (LET OP: Voor de 120 mag deze maximaal 480 kB zijn en niet groter want dan wordt de bootloader overschreven!!)

- Pionero geeft een foutmelding over de verandering van de kanalenlijst maar dit maakt niet uit.

- Zet de Pioneer uit en aan

 

Horendol wordt ik ervan, na een keer of 10 proberen. Ik weet niet wat ik fout doe. Inmiddels firmware, eeprom en kanalenlijst opnieuw geladen, laten scannen, nieuwe kanalenlijst nog een keer erin zoals hierboven omschreven, en inmiddels staat de ontvanger weer de sat af te scannen omdat ik anders geen kanalen heb.

 

Wat doe ik in hemelsnaam fout?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je de nieuwe firmware laad. hoef je hem niet opnieuw de kanalen er in te zetten.

want als je hem aanzet staan de kanalen er gewoon nog in

.

dit is iniedergeval op mijn dbr110

 

[color:"blue"] Spirit_rules [/color]

-------------------------------------------------

 

Open Firmwarmware Multi taal_171005_0430

 

Member van het Openfirmware Team

Link naar reactie
Delen op andere sites

De actieve kanalenlijst wordt aangewezen door een pointer in de eeprom.

Zoals je in de sticky thread bovenin kunt lezen, bestaat het gebied waar de kanalenlijst in staat uit een aantal secties. In elek sectie kan een lijst staan, maar de pointer in de eeprom bepaalt welke actief is.

Dit betekent dat je naast de kanalenlijst ook altijd de bijbehorende eeprom moet laden.

Je doet dus niets verkeerd en de kanalenlijst staat ook in je Pioneer. Nu de eeprom nog.

 

Succes

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik dat gedaan, zowel eeprom als lijst geladen. Maar ik zal het morgen nog eens weer proberen.

Alvast dank voor het antwoord, als het nu wel lukt, of niet, meld ik het nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hij doet het ... tenminste, de kanalen staan nu zoals ik ze hebben wil, ik heb alleen geen beeld :-( (alleen FTA doet het)

Ik heb de laatste MZ geladen. Zal eens opnieuw scannen (kanalen toevoegen) maar weet niet of dat helpt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Dat is niet helemaal waar; idd werken er een aantal zenders niet meer wegens overgang naar Seca2 en Irdeto2. Bij mij werken Canal+ rood en blauw nog steeds (zenden nog uit op o.a.irdeto). Discovery en AnimalPlanet en een aantal, waar onder de premiere kanalen, andere kanalen werken helaas niet meer maar er zijn nog voldoende andere kanalen te bezichtigen.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, dat heb je dan mooi voor mekaar :-) Van mij hoeven overigens al die filmkanalen niet, anders nam ik wel een abbo. Maar DiscoFerry en NatGeo, die mis ik enorm hier, maar om daar nou 6,25 voor neer te tellen vind ik wat veel.

Ik woon tegenwoordig buiten Nederland, maar betaal nog steeds voor Nederland K&K geld (Via belastingdienst, wat is het, 100 p.j?), voor Duitsland K&K geld (24,50 p.m.!) en zit er dus niet op te wachten om NOG meer uit te geven aan die paar uur in de week dat ik er echt tijd voor heb. Maar die twee waren eigenlijk wel de enige kanalen waar ik alijd naar keek, m.u.v. het journaal.

Tot voor kort deed DC het nog wel, maar met de nieuwe settings niet meer. Ik zal wel wat over het hoofd zien .....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...