Gast Geplaatst: 16 april 2001 Geplaatst: 16 april 2001 Hallo Jongens.<P>Bij het nieuwe Viacces Module is alleen<BR>de ATR anders, als volgt.<BR> <BR>ATR OUD: 0A 3F 77 18 25 00 29 14 00 62 68<BR>ATR NIEUW:09 3F 67 2F 00 11 14 00 03 68 FF<P>Groetjrs secherob.
Gast Geplaatst: 16 april 2001 Geplaatst: 16 april 2001 Dit klopt als een bus, alleen voor de funcard weet ik nog niet waar ik de ATR kan vinden c.q. aanpassen? GW getest met bovenstaande ATR en ja hoor beeld!
Gast Geplaatst: 16 april 2001 Geplaatst: 16 april 2001 Voor mij is dit chinees.<BR>Wat bedoelen jullie met "andere ATR" ?<BR>Hoe, en met welk programma, moet dit worden aangepast?<P>Alvast bedankt voor jullie nadere verklaring!
Gast Geplaatst: 17 april 2001 Geplaatst: 17 april 2001 Alles werkt met de nieuwe cam zelfs UB, maar wat niet werkt is SCT. Tevens zou een werkende file voor Funcard in de 'eurocam' welkom zijn.
prutsie Geplaatst: 17 april 2001 Geplaatst: 17 april 2001 @marky, ATR = Answer To Reset.<BR>als de kaart wordt aangesproken zal deze een zgn. ATR zenden naar de cam module. de cam module "herkent" zo de kaart. zo wordt bij bv. irdeto het onderscheid gemaakt tussen irdeto en betacrypt(premiere world)kaartjes. elke smartcard heeft dus een ATR, en deze zijn per systeem verschillend, maar voor een bepaald systeem gelijk, dwz. voor seca is de atr. van alle NL. kaartjes gelijk. de decoder weet zo dat er in elk geval een seca kaartje in zit. hierna volgt de rest van de communicatie. zie de ATR als een soort initialisatiestring.<BR>peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
prutsie Geplaatst: 17 april 2001 Geplaatst: 17 april 2001 @marky, ATR = Answer To Reset.<BR>als de kaart wordt aangesproken zal deze een zgn. ATR zenden naar de cam module. de cam module "herkent" zo de kaart. zo wordt bij bv. irdeto het onderscheid gemaakt tussen irdeto en betacrypt(premiere world)kaartjes. elke smartcard heeft dus een ATR, en deze zijn per systeem verschillend, maar voor een bepaald systeem gelijk, dwz. voor seca is de atr. van alle NL. kaartjes gelijk. de decoder weet zo dat er in elk geval een seca kaartje in zit. hierna volgt de rest van de communicatie. zie de ATR als een soort initialisatiestring.<BR>peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 18 april 2001 Geplaatst: 18 april 2001 @prutsie<BR>Bedankt voor je verhelderende uitleg.<BR>Maar hoekomt het dan dat ATR bij de Eurocam blijkbaar anders is?
Aanbevolen berichten