Ga naar inhoud


[Strong] bijna geen beeld op franse zenders


OKKI

Aanbevolen berichten


rebel,

ik begrijp het niet zo goed, want met de lijst van jou die bij freedom2 was ging alles wel goed

maar bij de friendlyguylist:

wel zie ik bij de antenne instelling dat er drie satelieten zijn : astra op 1 , hispanat op 2 en eutelsat op 3

waar is hotbird?? is dat hispanat dan?

als ik ned 1 opzet zie ik dat de instelling FTA is en niet seca of irdeto

ik heb daar al alles geprobeerd ook in het B menu met de PID scan en ook met verschillende switches met de satelieten maar steeds dat rode vierkantje

dat heeft toch niet te maken met een of andere frequency hogere instelling of zo iets??

ik ga nu eens proberen weer die antenne om te zetten naar de andere sateliet en dan laat ik het weten

nog een vraagje: vroeger kon je makkelijk van seca naar irdeto en viacces etc schakelen vanuit de lijstinstelling in het menu

hoe moet dat nu? via het B-menu?

eva

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Friendly guy heeft een monoblock waarbij eutelsat lnb1 is en astra lnb2

De standaard lijst van freedom2 is van mghibli die heeft meerdere schotels staan.

 

En inderdaad je zet de codering met de b toets onder pilot menu.

 

Rebel

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kom er dus nog steeds niet uit

als ik bijvoorbeeld nederland 2 opzet en ik met de hand via menu/7 (antenna orientation) / B (Antenna Parameters) hem op Astra = 1 zet (freq=11778 /polarization=vertical) krijg ik nog steeds geen beeld

maar het vreemde is dat Ned 2 ook steeds maar op FTA blijft staan en ik nog steeds dat rode vierkantje blijf houden

ook via + en het B menu kom ik er niet uit

met de funkaart erin staat de 0 (ECM PID) op 1284 en onder 1 (PMT ECM PID SCAN) staat helemaal niets, is dus leeg en geen andere mogelijkheden en dat had ik steeds wel bij de lijst van mbgili en ook als ik de kanalen zelf liet inzoeken.

 

wat moet ik nu doen om beeld te krijgen? als ik de lijst van friendlyguy wil blijven houden?

eva

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een ps vraagje

kan ik met de editor die lijst zelf niet aanpassen of moet ik alleen maar iets in de receiver anders instellen?

of moet ik mijn disenq switch de draden verwisselen?

eva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eva, ik was vandaag off-line. Maar in de beantwoording van Rebel zit mijn kanalenlijst maar dan omgedraaid. Ik werk dus met 1 monoblok. Daarmee staat Astra=2 en Hotbird op 1. Dat kan niet anders. Bij anderen die op een andere manier werken moeten dan de kanalenlijst SWAPPEN. Ofwel in de lijst zelf de PARABOOL (dus de antenne) omdraaien, 1 moet 2 worden, en 2 moet 1 worden. Rebel heeft dat al voor je gedaan, zie zijn bijlage.

 

Dit heeft helemaal niks te maken met je antenne instellingen van menu 7. in menu 7 moet je aanhouden hoe dat het bij JOU op het systeem is, dus 1 = Astra en 2 = Eutelsat (hotbird). En die FTA op Ned-1 etdc, zal hij zelf (als het goed is), omzetten naar Irdeto of Seca-2. Zeker als je met +b gaat zitten spelen.

 

Succes

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

o o wat ben ik toch dom

zit ik de hele dag te prutsen

want pas NU zie ik dat rebel er een bijlage bij had gedaan bij een eerder antwoord

dank je voor die opmerking friendlyguy

en dank je rebel

ik ga dus nu aan de slag en laat straks weten of het werkt

heel erg bedankt voor jullie moeite

eva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...