Ga naar inhoud


probleem met opnames Topfield 4000


renzie

Aanbevolen berichten

ik het volgende probleem met mijn 4000. de opnames die ik de afgelopen dagen gemaakt heb geven uitsluitend geluid maar geen beeld. de oude opnames op de harde schjf worden wel perfect afgespeeld. het probleem doet zich voor bij alle mogelijke opnames. gecodeerd alswel FTA zenders, opnames gestart via timer en ook met opnames gestart met de AB. ik heb al een fabrieksreset gedaan maar dit heeft niet geholpen. ga nu maar de nieuwe murdock lijst inlezen. ik wil de harde schijf niet formateren want er staan leuke opnames van mijn dochterje op de schijf.

 

wie heet een idee wat er aan de hand is ??

 

 

Renzie.

 

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Henri Aalten

Eerst de opnames veilig stellen, of kopieren.

 

dan HD opnieuw formateren. heeft bij mij geholpen.

 

Of loop eerst alle instelingen na in menu, probeer eens een opname met tuner 1 en daarna tuner 2 als een van die 2 goed is moet je de zenders kopieren van tuner 1 naar tuner 2

 

Succes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de harde schijf geformateerd, maar dit heeft niet geholpen. het heeft ook niets met tuner 1 of 2 te maken. als ik naar een programma kijk en ik druk op de opname knop van de ab neemt hij via dezelfde tuner op als waar je op dat moment naar kijkt. de opname wordt ook netjes op de harde schijf opgeslagen. de opname krijgt ook de naam volgens de EPG, maar bij het afspelen verschijnt geen beeld, uitsluitend het geluid. ook klinkt deze alsof hij versnelt wordt afgespeelt. als je de gele tijdbalk oproept kan je ook zien dat hij de opname versnelt afspeelt.

 

is misschien de harde schijf kappot??

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg vreemd, vooral bij FTA. Gewoon geen beeld of denkt hij dat het een gecodeerde opname is? Ik heb wel af en toe dat hij bij het afspelen van reeds gedecodeerde opnames opnieuw wil decoderen (BBC-prime/Premiere/Ticket). Dan haal ik de CAM eruit om dit op te lossen! Probeer het eens op BVN zonder CAM's. Heb je onlangs nog nieuwe software geinstalleerd?

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de software van 26-09-03 er in zitten. ik heb het ook al zonder cams geprobeerd. ook uitsluitend FTA kanaal. overal hetzelfde resultaat.

 

renzie.

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Alans ,

met timeshifting aan heb ik wel de beschikking over de tijdbalk, maar als ik terug ga in de tijd krijg ik geen beeld wel het vervormde geluid. toch de harde schijf????

 

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk hoor om een conclusie te trekken.

Ik zou toch eens een andere schijf proberen.

Is er niet iemand in de buurt van Renzie met een topfield die even wil kijken wat er gebeurd als de harddisken omgedraaid worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben bang dat ik inderdaad even wat schijven moet verwisselen. met de HCC dagen vor de deur een ideale gelegenheid om een nieuwe HD te scoren mocht dit nodig zijn.

 

renzie

 

 

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren een nieuwe Maxtor HD geprobeerd. resultaat hetzelfde. wat nu?

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VUK.... ;-((((

 

Dus die nieuwe werkt ook niet. Dan wordt het tijd om te kijken of de IDE controller misschien om te pluggen is ? Heeft Bommeltje er niet toevallig nog eentje liggen ? (uit een sloper?)

 

Ik denk dat het probleem daar zit. (hopelijk).

 

Anders wordt het heel erg zoeken.....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik het volgende probleem met mijn 4000. de opnames die ik de afgelopen dagen gemaakt heb geven uitsluitend geluid maar geen beeld. de oude opnames op de harde schjf worden wel perfect afgespeeld. het probleem doet zich voor bij alle mogelijke opnames. gecodeerd alswel FTA zenders, opnames gestart via timer en ook met opnames gestart met de AB. ik heb al een fabrieksreset gedaan maar dit heeft niet geholpen. ga nu maar de nieuwe murdock lijst inlezen. ik wil de harde schijf niet formateren want er staan leuke opnames van mijn dochterje op de schijf.

wie heet een idee wat er aan de hand is ??


Renzie.


Hoi,

Heb je soms een opname gekeken die van de vorige maand was?

Zo,ja .... kijk eens of de datum van je ABO nog klopt...
Kan zijn dat je ABO datum terug is gezet door kijken opname vorige maand.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...