Ga naar inhoud


TF5000 welke instelling


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik snap geen barst van de menu's mbt disecq instelling bij de lnb instellingen. Ik heb de volgende situatie : visiosat schotel met 2 lnb's (astra en HB) de kabels gaan naar een disecq kastje, daaruit komt 1 kanel naar de TF. Deze is aangeloten op tuner 1 en er is een doorlus naar tuner2. Wat moet ik instellen bij de lnb instellingen? Er staat een disecq 1.0 en een 1.1 menu, verschil? dan ook nog 1 van 4, 2 van 4 etc. kan iemand mij de juiste instellingen doorgeven waardoor ik 2 progs tegelijk kan opnemen en eventueel nog rechtstreeks naar een derde prog kijken.

thnx

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeg Neptunus, als je een topic opent met een vraag dan is het wel zo beleefd dat je daarna ook weer antwoord terug geeft.

Je hebt nu al een paar keer in andere topics wat gevraagd en mensen geven antwoord en daarna reageer je er niet meer op.

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beperk je in eerste instantie tot tuner 1

 

Diseqc 1.1 moet je vergeten dat gebruik je bij diseqc cascading, het koppelen van meerdere switches dus.

 

Bij hotbird geef je dan aan diseqc 1 van 4 (of 1 van 2 maar ik dacht van niet), bij astra 2 van 4. Tenzij je ze andersom hebt aangesloten uiteraard, dan stel je dat ook andersom in.

 

 

Tuner 2, zelfde verhaal, maar dan op doorlussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...