Ga naar inhoud

Vraag over 64 cm schotel en LNB

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vraag over een vaste 64 cm schotel en LNB. Ik wil toch wel wat meer zenders ontvangen, dan de Astra. Nu is mijn vraag of ik de vaste LNB door een twin-LND voor de Astra en Hotbird kan vervangen. De schotel zit dus gewoon vast aan een muur en wil ik zo laten.

Geplaatst:

Moet wel lukken als ie goed is afgericht, maar je hebt geen regenreserve. Ook moet je hem wat draaien richting hotbird. En je hebt een monoblock nodig, geen twin lnb.

Geplaatst:

Beste Bigfoot! Bedankt voor je snelle reactie. Ik kan dus gewoon de enkele LNB eraf draaien en de monoblok erop zetten? Vervolgens de coaxkabel weer aansluiten en dan werkt alles?

Geplaatst:

Je zult de schotel wel iets moeten draaien richting 13 Oost. En in je receiver de lnb-settings aanpassen.

Diseqc-a hotbird, diseqc-b astra.

Overigens wordt voor astra/hotbird normaal 80cm geadviseerd.

Geplaatst:

Ik heb net in mijn enthousiastme een monoblock besteld en hopelijk ben ik niet te voorbarig geweest! Ik dacht dat ik met deze opstelling beide satellieten kon ontvangen, zonder de schotel te draaien. Hopelijk kun je mij nogmaals adviseren. Ik heb overigens een Extreme met Black Icescript.

Geplaatst:

Als je een beetje geluk hebt ,en je schotel staat goed op Astra afgesteld hoeft je niet te draaien.

Maar wel van achter de schotel gezien Astra in het midden en Hotbird links en ietsje hoger.

Grz Joop

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Geplaatst:

Beide bedankt voor de snelle antwoorden. Nu moet ik dus ook nog de instellingen in de decoder aanpassen, maar daarvoor moet ik bij een ander topic zijn!

Geplaatst:

Mmmm,twijfel ik aan want anders zouden ze bij een 110cm schotel verder uit elkaar moeten.

En dat gaat ook niet op,ik verwacht alleen dat hij iets minder signaal vangt, maar dan weet ie dit nu op te lossen.

Grz Joop

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Geplaatst:

ooit wel eens van een brandpunt gehoort ??

de lnb hoort in het brandpunt te staan

of je nu een 45 ,60 ,80 ,110 schotel hebt deze dingen hebben een brandpunt

Geplaatst:

jacoboot,

klopt over het brandpunt, bij een grotere schotel ligt het brandpunt vaak verder weg, en als je dan twee lnb's plaatst (in een monoblock) moeten die verder uit elkaar dan op een kleinere schotel. Maar in een monoblock kun je de afstand niet wijzigen.

Geplaatst:

Oke, maar als ik een monoblock plaats, dan zitten de twee LNB's meer naar links en rechts t.o.v. één LNB. Kan ik er dan zonder meer van uitgaan, dat deze goed zijn gericht (voor de Astra en Hotbird)? De schotel staat nu goed op de Astra afgesteld.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Er schiet mij zomaar een vraag te binnen! Ik wil dus de enkele LNB voor een mononblock vervangen, maar kan dat via de bestaande coax-kabel? Kort samengevat: zit er aan de monoblock één aansluiting voor de coax-kabel?

Geplaatst:
Citaat:
Je moet hem dan een beetje naar de hotbird draaien. Voor het afstellen doe je zilverfolie over de lnb-deel van de astra en richt je hem uit op de hotbird.

Een beetje naar Hotbird?
Er is over deze configuratie erg veel te lezen. Als je even gaat zoeken weet je alles!

Succes

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen