Gast Geplaatst: 19 november 2003 Geplaatst: 19 november 2003 Zo, eindelijk eens iets waar ik helaas niet uit kom. Ik zal gelijk van wal steken : Ik wil trailers (voorstukjes) van nieuwe films van de bestaande DVD's rippen om er daarna een mooie compilatie DVD van te branden. De uiteindelijke bedoeling is dus om een Trailer-DVD te maken met logo's teksten etc. en een leuk "house-muziekje" als achtergrond. Dat maken van die DVD is geen probleem..... [color:"orange"] Maar hoe "grijp" ik die trailers vanaf een bestaande DVD ? [/color] Ik ben al met weetikveel hoeveel programma's aan de slag geweest, maar kom er niet echt uit. Het moeilije van het hele verhaal is dat je natuurlijk niet weet WAAR ze die dingen ingestopt hebben (welke VOB je dus moet hebben). Ik heb natuurlijk dit forum nageplozen en daarna ben ik gaan googelen maar een mooi capture programma (ik dacht dat zoiets wel bestond) kon ik niet vinden. Dat leek mij in iedr geval het makkelijkst. Je draait je DVD en onderhand heb je een programma waarmee je simpelweg op REC kan drukken zodat de "film" op je HD opgeslagen word in AVI/MPG ofzo... daarna kan ik het uiteraard allemaal bewerken, knippen, plakken etc. Zie ik iets simpels over het hoofd ? Of gaat dat niet 'zomaar' ?
SmuttiO Geplaatst: 19 november 2003 Geplaatst: 19 november 2003 Laatste versie van dvd-shrink, kun je in het preview schermpje kijken welke trailers je wilt hebben en ze dan naar het nieuwe compilatieschermpje slepen. Werkt als een speer. DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.
Gast Geplaatst: 21 november 2003 Geplaatst: 21 november 2003 Inderdaad een mooi programma om die VOBS te extracten. Maar nu het volgende ; ik zit dus nu met een aantal VOB files en die moeten in AVI/MPG formaat komen om bewerkt te worden in Pinnacle Studio 8.8 Ik wil namelijk teksten en logo's van de zaak toevoegen. Heb al op google gekeken HOE van VOB2AVI etc. maar krijg niet de gewenste kwaliteit als ik het met bijv. DvDeo pro doe. Allemaal lijntjes bij beweging etc. Wat is een makkelijk programmaatje om dit te doen ? Ik heb iets simpels nodig, tijd/cpu/hdruimte geen probleem, als het maar makkelijk kan (dus niet apart audio en video rippen en weer aan elkaar knutselen ;-)
Gast Geplaatst: 21 november 2003 Geplaatst: 21 november 2003 zou inderdaad wel mooi zijn om vob files naar avi te zetten kunnen we eindelijk zelf in de film geplakt worden. ik kan je helaas hier niet bij helpen wel heb ik soms avi bestanden in pinnacle proberen te openen en dit doet hij ook niet .muv die wat door het programma zelf gemaakt zijn. ik ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft
Gast Geplaatst: 21 november 2003 Geplaatst: 21 november 2003 Ben er met veel speurwerk uitgekomen. Eerst rip ik de korte filmpjes met DVDSHRINK naar aparte dir's op mijn HD. Daarna TMPGEnc DVD AUTHOR naar MPEG (5 seconden per 50 Mb (!) en dan zijn ze klaar om bewerkt te worden. Dus nu Pinnacle opstarten en kijken of dat werkt....
Gast Geplaatst: 22 november 2003 Geplaatst: 22 november 2003 Kijk es hier : http://www.cinenow.com/us/vobtrailer.php3 Ron
snopper Geplaatst: 24 november 2003 Geplaatst: 24 november 2003 Die zijn allemaal in NTSC, als deze gebruikt moeten worden, moet je deze weer eerst omzetten naar PAL. Snopper Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)
Gast Geplaatst: 24 november 2003 Geplaatst: 24 november 2003 Waarom al die conversies waarom gebruik je niet gewoon DVDlab Van MediaChance Kan direkt met geripped vob's overweg en je kunt er werkelijk de mooiste bewegende menu's me maken in een handomsraai. NTSC ,PAl noem het maar. Rebel
snopper Geplaatst: 25 november 2003 Geplaatst: 25 november 2003 ja dat gebruik ik ook, maar je DVD SA moet wel NTSC kunnen, als mede je TV set Snopper Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen