Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand welke Russische kanalen (TV + radio) met een beetje normale schotel allemaal in NL te ontvangen zijn? Ik heb nu alleen nog maar de NTV+ van de hotbird en 1 radio station. <P>Ik zie op Sirius nog ORT bijv, en op Thor ook wat, maar dat is met Conax gecodeerd. <P>Is de ORT op Sirius goed te bekijken, en heeft iemand nog tips?

Geplaatst:

Op Sirius zit ORT International zowel in Conax als in Viaccess (valt onder Viasat pakket), ook in het Viasat pakket zit TV6 Moskva en TV3 Latvia en Lietuva (soms in het Russisch) en FTA heb je nog TEM TV Estonia en Latvia (zelfde zenders volgens mij met andere naam) die in het Russisch uitzenden. Sirius 2/3 is dus zeker de moeite als je Russische zenders zoekt.

Geplaatst:

Indien je over een ontvanger beschikt die de SCPC signalen aan kan is er nog meer.<BR>Sirius 2/3: Novy Kanal<P>Thor (1 West): ORT International (FTA)<P>Amos1 (4 West): Svit Tv - Ukraïne - (FTA)<BR> OTV - Ukraïne - (FTA)<P>Dit alles ontvang ik met een 80 cm schotel.<BR>En nog wat radio kanalen.<BR>Kijk Bij <A HREF="http://www.Lyngsat.com" TARGET=_blank>www.Lyngsat.com</A> <BR> read.gif" border="0 en daarna bavaria.gif" border="0bavaria.gif" border="0 (Altijd twee. Op één been kan je niet sleep.gif" border="0

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Wat zijn SCPC signalen? Geen idee of ik dat kan zien met een Humax F1-VACI......<P><BR>Bij Lynsat hebben ze het trouwens over Conava encryptie, is dat een variant op Conax of gewoon hetzelfde?

Geplaatst:

SCPC = Single Chanel per Cariër.<BR>MCPC = Multie etc<BR>SCPC zijn smal bandige uitzendingen met een lage symbole rate.<BR>De Humax F1 Fox kan het aan. Of jou Humaxje dat ook geldt kan ik nit vinden. Kijk eens in je gebruiksaanwijzing.<P>Waar las je dat Conava? read.gif" border="0cool.gif" border="0

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Ja, ik zie het nu ook, die Oekrainse kanalen zenden uit op 7770 - 3/4, zal ik es nakijken of ik dat kan ontvangen, lijkt me wel toch?<P>Hier <A HREF="http://www.lyngsat.com/sirius2.shtml" TARGET=_blank>http://www.lyngsat.com/sirius2.shtml</A> hebben ze het over Conava<P>TV Chile (Connova) Viaccess 9 45 46 Sp<BR> <BR>TV 6 Moskva (Connova) Viaccess 11 55 56 R<BR> <BR>ORT International (Connova) Viaccess 25 170 171 <P>Maar ik zie nu dat het wel in Viaccess is maar wat ze dan bedoelen?<P>Zijn de Viaccess Sirius kanalen te bekijken op de bekende manier? Volgens de readme's moet dan kunnen begrijp ik.

Geplaatst:
smile.gif" border="0 Connova is de provider. Heeft niets met coderen te maken.<BR>De bekende files bevatten wel Viasat maar of er ook Connova bij zit weet ik niet uit mijn hoofd. (Zit op mijn werk)(Nou ja werk laugh.gif" border="0 )<BR>In je menu moet je al zien of de SCPC kanalen geprogrammeerd zijn.<BR>Soms moet ik dat soort kanalen met de hand invoeren (Echostar AD3000IP) omdat dit soort kanalen een zwakker signaal hebben.<P>Wat is de type nummer van je humax?<BR>Suc6<P> bavaria.gif" border="0 Neem er een van me. laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Zoiets dacht ik al, alleen raar dat ze die kanalen dan dubbel aanbieden via twee verschillende providers, ik geloof dat alleen Viasat op de h-files staat meestal.<P>Ik heb de sat nu niet gericht op Sirius of Amos dus die kanalen zijn ook niet geprogged. Type is F1-VACI, zoals ik al zei. <P>Cheers!

Geplaatst:

Ik heb nog even rond geneusd.<BR>Je kan inderdaad SCPC ontvangen.<BR>Dus richten en programmeren maar!<BR>Veel Plezier. wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Geplaatst:

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb nu een schotel met twin LNB (hotbird+astra) en wil er dan evt. een draaibare schotel bij. Maar het is nog de vraag hoe dat werkt met Disecq, ik heb daar weinig verstand van...

Geplaatst:

Die "Connova" versies doen het hier niet, maar TV6 Moskva zit er ook als "Viasat" op en die doet het dus wel, die andere is volgens mij in Conax.<P>Ik moet toch eens aan m'n schotel gaan sleutelen denk ik, heb ook 80cm draaibaar maar Amos goed pakken lukt me niet frown.gif" border="0

Geplaatst:

Nou als ik er in slaag om 2 Disecqs op de hummie aan te sluiten dan zal ik dat es gaan testen!

Geplaatst:

Snap ik nog niet hoe je met een schotel van 80cm een signaal van 43 dbw kan oppikken, ik dacht dat je daar een schotel van 1.5 meter voor nodig had!

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.