Michel de Man Geplaatst: 21 november 2003 Geplaatst: 21 november 2003 Wie helpt mij opweg? Ik zit te denken om een satellietkaart voor in mijn PC aan te schaffen. Ik heb al een satellietinstallatie staan met draaibare schotel. Doorlussen vanaf mijn satellietontvanger die beneden staat naar mijn PC die op zolder staat lijkt me geen optie. Ik wil eigenlijk een twin LNB monteren en vanaf deze LNB 2 coaxkabels trekken, omdat de schotel ter hoogte van de zolder aan de buitenmuur bevestigd is, heb ik dus ook maar een korte Coax kabel nodig naar mijn PC. Een kabel dus naar mijn ontvanger beneden en de andere naar mijn PC op zolder. Draaien van de schotel kan enkel vanaf mijn ontvanger beneden, maar dat is geen punt. Dit lijkt dus wel logisch. Ik weet alleen niet welke DVB-S kaart aanbevolen wordt, ik wil er ook internet-data mee kunnen ontvangen. Maar als ik eventueel 2-weg wil internetten via de satelliet, hoe werkt dat dan, en dan heb ik het niet over retour via een telefoonmodem of dergelijke. Heb ik dan geen kaart meer nodig, maar een externe doos die zowel data ontvangt als verstuurt en via ethernet aan mijn PC gekoppeld is? Wie kan me in het kort iets vertellen over DVB-s kaarten. Ook over het decoderen van TV zenders via softwarematige cams. Ik lees vaak dat Skystar2 kaarten wel eens de juiste en prijsgunstige kaart is, klopt dit. Locatie: Coventry (UK) Receiver: Xoro HRS 8520, Diseqc switch Schotel op 28,2 graden Oost en 19,2 graden Oost (BVN)
Bigfoot Geplaatst: 21 november 2003 Geplaatst: 21 november 2003 Skystar 2 kost slechts 60 euro en biedt alle basisfuncties. Er zijn wel luxere maar die extra opties zijn niet noodzakelijk. Als je een 2weg internet installatie aanschaft (kost 1000en euro's meestal) krijg je daar alles wel bij, daar zou ik me nu niet druk om maken.
Michel de Man Geplaatst: 21 november 2003 Auteur Geplaatst: 21 november 2003 60€ valt nog wel mee dacht ik zo, kun voorlopig weer even mee vooruit, zal wel weer een hoop te leren vallen. Ik zal eens gaan kijken waar ze hem hebben. bedankt, Michel Locatie: Coventry (UK) Receiver: Xoro HRS 8520, Diseqc switch Schotel op 28,2 graden Oost en 19,2 graden Oost (BVN)
Gast Geplaatst: 25 november 2003 Geplaatst: 25 november 2003 @BigFoot, Weet je of ik vanaf mijn Aston Simba 202 de LNB doorlus connector kan gebruiken om zo een kabel vanaf de Simba naar de computer te leggen? En moet dan de Simba aan staan, in standby, of juist power-off als ik de pc-kaart wil gebruiken? alvast bedankt.
Gast Geplaatst: 25 november 2003 Geplaatst: 25 november 2003 Citaat: Skystar 2! Gr. Paul. Weet wel dat niet alle software werkt met deze satellier kaart en hij vreet van je cpu. De Skystar 1 is 100% hardwarematige, en werkt met haast alle satelliet programma's. Het is dus maar net wat je wilt ;-).
pch Geplaatst: 25 november 2003 Geplaatst: 25 november 2003 Citaat: Citaat: Skystar 2! Gr. Paul. Weet wel dat niet alle software werkt met deze satellier kaart en hij vreet van je cpu. De Skystar 1 is 100% hardwarematige, en werkt met haast alle satelliet programma's. Het is dus maar net wat je wilt ;-). Nou dat vreten valt wel mee hoor.... Het draait bij mij prima! Gr. Paul.
Gast Geplaatst: 26 november 2003 Geplaatst: 26 november 2003 Citaat: bij vreet hij slechts 20% van mijn cpu en bij recorden ? en processor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen