Ga naar inhoud

Timer opname en dan hangen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de laatste Ronaldd image op staan. Ik gebruik alle standaard settings.

Als ik een timeropname programmeer en deze gaat starten loop de db vast. Een bevroren beeld is zichtbaar en de driekonop oplossing is het enige wat helpt.

Ook staat er niets van een stukje opname ofzo op de schijf.

Ik heb een vermoeden dat het uit sleep halen van de (goedgekeurde Maxtor) harde schijf de oorzaak is. Als ik een direct record doe werkt het wel uitstekend.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen.

Geplaatst:

Heb het zelfde probleem (altijd al gehad eigenlijk). Dat zodra je wilt opnemen (timer of direct) en de harde schijf moet uit standby komen het beeld freezed. Ik kan hem dan nog wel gewoon met de AB uit zetten.

Als workaround druk ik de Dreambox altijd ff uit en weer aan zodat de hdd weer draait. Dit werkt natuurlijk niet bij de timer.

Heeft iemand een idee waar het aan ligt? Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat mijn niet goedgekeurde IBM 7200rpm te veel stroom weg trekt bij het uit standby komen, maar spookyspy heeft dus een goedgekeurde Maxtor...

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

Geplaatst:

Hier een eerste levering dreambox (blauw lcd) ouder dan een jaar ondetussen dus : met voedingspatch (toen nodig) met een niet goedgekeurd WD800JB...

Uit sleep komen : is normaal, doet je PC ook eigenlijk alleen merk je dat niet als zodanig op. En daarna doet ie het gewoon. Dreambox gaat bijna nooit uit hiero...

Om te testen of het aan je voeding ligt : probeer eens met een externe voeding of een externe USB harddisk ?

The Source is Out There....

Geplaatst:

Vermoeden had ik ook dat het het aan de voeding lag.

HD in externe USB behuizing geplaatst maar nadeel daarvan is dat hij blijft spinnen. Nu heb ik nog steeds in externe behuizing, dus ook externe voeding, maar de IDE kabel uit de DB doorgetrokken naar de externe behuizing. HD staat dus niet meer via USB maar direct op de IDE poort van de DB.

Een oplossing zou zij om bv 5 sec voordat de timer uit de cron begint te lopen een spin-up aktie uit te voeren. Bv een ls-l commando ofzo. Dit moet genoeg zijn om de HD weer tot leven te brengen.

Zou wel iemand moeten proggen...

Geplaatst:
Citaat:
Een oplossing zou zij om bv 5 sec voordat de timer uit de cron begint te lopen een spin-up aktie uit te voeren. Bv een ls-l commando ofzo. Dit moet genoeg zijn om de HD weer tot leven te brengen.

Dat heb ik al geprobeerd. Bij mij loopt ie dan ook vast. Probeer maar eens, door via telnet in te loggen en dan de hdd aanspreken terwijl ie in standby staat.

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

• 2 maanden later...
Geplaatst:
Citaat:

Dat doet de dreambox software standaard al.
Kennelijk is er wat anders fout.

Ik heb het vermoeden dat dit in de 1.07 firmware ergens zit.
Toen ik nog een Ronaldd versie op 1.06 basis gebruikte had ik dat nooit, en sinds ik op PP met 1.07 ben overgeschakeld is het een paar keer gebeurd dat de dreambox binnen enkele seconden na de start van een timer opname gecrashed is.
Maar meestal gaat het gewoon goed.
Geplaatst:

heb er ook last van, maar volgens mij hangt ie ook als ik m lang aan laat staan en dan wat opneem.

Nu aan t proberen, thuis db aan laten staan en timer ingesteld. Ben benieuwd.

Bij mij is trouwens het beeld niet bevroren maar zwart, db denkt dat ie opneemt maar file is 0 mb.

Geen id of t hetzelfde probleem is trouwens.

Misschien eens kijken om multiboot met oude Ronald versie proberen...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen