Gast Geplaatst: 22 november 2003 Geplaatst: 22 november 2003 Mijn Nokia 5575VT heeft de knetter. Vanaf het anker van de hoogspanningtrafo (of hoe die mag heten) springt er een vonkje naar een naast gelegen condensator. Bij elke vonk verschijnt er een witte streep op het beeld. Ik dacht het op te lossen door de stofzuiger er op los te laten, maar helaas. Nadat ik er een stukje isolatie materiaal tussen gezet had was het vonken over, maar bleef de trafo een vreemd geluid maken en produceerde en ozongeur. Kan er bijvoorbeeld een massa o.i.d. los zitten, of moet de trafo vervangen worden?
adam76 Geplaatst: 22 november 2003 Geplaatst: 22 november 2003 Het kan zijn dat er in je trafo het plastic gaat scheuren. en dan kan er in de trafo ook vonkjes gaan overschieten tussen het plastiek. wat normaal als isolator werkt. nieuwe trafo is meestal de optie in dit geval. dichtlijmen gaat niet werken. omdat het pastiek te ver is gehard en gewoon broos is. Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c
Gast Geplaatst: 22 november 2003 Geplaatst: 22 november 2003 Dat wordt dus vervangen. Heb je misschien een suggestie waar ik aan de onderdelen kan komen? Bedankt.
jeevanhoof Geplaatst: 23 november 2003 Geplaatst: 23 november 2003 Hoi, vertel eens in welke streek je woont. Normaal kan je die wel vinden bij elke tv hersteller in je buurt. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast Geplaatst: 23 november 2003 Geplaatst: 23 november 2003 had vorige maand een kennis met hetzelfde probleem. Even een lijmpistool gehaald, en een laagje lijm erover gedaan. toetel draait sinsdien weer top. Het voordeel hiervan is dat de hete lijm erg hard en vrij dik is. wel eerst goed stofvrij maken voor een goede hechting.
Steve Geplaatst: 23 november 2003 Geplaatst: 23 november 2003 de HR7353 kan er in,deze is ong 20 euro
Gast Geplaatst: 23 november 2003 Geplaatst: 23 november 2003 Dank aan allen. Deze week laat ik de soldeerbout er oplos. @Steve: Waar haal jij zo snel je info vandaan?
adam76 Geplaatst: 23 november 2003 Geplaatst: 23 november 2003 @Steve: Waar haal jij zo snel je info vandaan? Ik denk dat deze man gewoon erg veel ervaring heeft met reparaties van tv;s met dit chassis. Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen