appie1405 Geplaatst: 23 november 2003 Geplaatst: 23 november 2003 De dreambox heeft problemen met een twin monoblock van humax. Als alleen de dreambox aanstaat dan is er geen enkel probleem en zijn alle kanalen te ontvangen, maar als ook een humax 5100 ook aanstaat dan kan de dreambox een hoop kanalen niet vinden. Dit is zowel op de astra als op de hotbird. Op de hotbird geven b.v. alle multivision kanalen no signal en op de astra geven alle ARD kanelen no signal. Dit zijn de waardes van de kanalen die moeite hebben: Als de humax niet aanstaat: SNR 80% AGC 67% BER 0% Als de humax aanstaat: SNR 45% AGC schommelt tussen de 0 en 5 BER zit op ongeveer 570. Het gekke is dat de EPG-informatie wel te zien is. Ik heb zowel de settings van Joske geprobeerd als automatische transponder scan uitgevoerd De meeste images heb ik al geprobeerd.De laatst officiele image 1.06.5 En die van Ronald en van Jirkas, maar het helpt allemaal niet. De twin monoblock is het probleem niet. Die heb ik getest met 2 humax 5100 en met 1 humax 5100 en een arnion 6410 maar die hebben geen problemen. Ook de harde schijf heb ik al eruit gehaald, maakt niks uit.
appie1405 Geplaatst: 5 januari 2004 Auteur Geplaatst: 5 januari 2004 Zit nog steeds met het probleem, is er niemand die een idee heeft waar het aan kan liggen.
hce Geplaatst: 5 januari 2004 Geplaatst: 5 januari 2004 Hangt je Humax aan de LNB out? Ik had daar namelijk een pc DVB-kaart aan hangen en dat gaf problemen. Iets met 22Khz of 22 volt schakeling ofzo. Staat iets over dit onderwerp op forum, alleen weet ik niet waar. DM7000S - een image - Triax en rotor
appie1405 Geplaatst: 5 januari 2004 Auteur Geplaatst: 5 januari 2004 Nee er hangt niks in de lnb-out, ze zijn allebei met aparte kabels op de twin monoblock aangesloten
Gast Geplaatst: 5 januari 2004 Geplaatst: 5 januari 2004 Citaat: Nee er hangt niks in de lnb-out, ze zijn allebei met aparte kabels op de twin monoblock aangesloten Heb je al eens geprobeerd de ontvangers op de andere kabel aan te sluiten (om te wisselen)? Of is dat lastig.
appie1405 Geplaatst: 5 januari 2004 Auteur Geplaatst: 5 januari 2004 Ja, ik de de dreambox ook op de kabel van de humax aangesloten en andersom, humax heeft geen signaal probleem en de dreambox wel. Een simpele arnion samen met de humax op beide kabels geeft ook geen probleem.
Gast Geplaatst: 5 januari 2004 Geplaatst: 5 januari 2004 Citaat: Ja, ik de de dreambox ook op de kabel van de humax aangesloten en andersom, humax heeft geen signaal probleem en de dreambox wel. Een simpele arnion samen met de humax op beide kabels geeft ook geen probleem. Tja ik weet het ook niet dan... de dreambox tuner is niet best, maar een dergelijke setup zou toch wel moeten werken. Als je nou zei dat je problemen had met Pro7 dan was het nog verklaarbaar doordat je een draadloze telefoon hebt die te dicht bij staat.
appie1405 Geplaatst: 5 januari 2004 Auteur Geplaatst: 5 januari 2004 Ik heb zelf geen draadloze telefoon. Het signaal van Pro7 staat SNR 85% AGC 56% BER op 0. Ik weet dus niet of het hardwarematig aan de dreambox ligt. Want afgezien hiervan ben ik heel tevreden met de dreambox.Ik test bijna elke image en altijd pakt hij het goed.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen