Ga naar inhoud

een nieuwe radio zender..!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja mensen eindelijk eens wat anders dan die Nederlandse radio meuk:

Easy Radio London..!

Luister en huiver op Asta 28,2° oost.

12.344 h, 27.500, 2/3

Ze gebruiken dezelfde jingles als Radio London in de 60er jaren toen ik nog een klein blaag was en mijn eerste experimenten met mijn Philips EE bouwdoos deed.

De zender ID is nu nog: MeanCountry.

En een donders goed geluid, lichte sweetening, en godzijdank niet zo´n kl*te herrie als op 538, Veronica, Yorin en consorten..!

Gaat officieel op 01 Dec 2003 van start. Is dit de zender die de 1008 Khz in gebruik gaan nemen vanuit Nederland.?

In Engeland op 1035 Khz te ontvangen.

Fred

oorspronkelijke bron: Stephan Hagedorn

Geplaatst:

Gaat officieel op 01 Dec 2003 van start. Is dit de zender die de 1008 Khz in gebruik gaan nemen vanuit Nederland.?

In Engeland op 1035 Khz te ontvangen.

Nee, het doel van die zender was namelijk om met die zender vanuit Nederland Groot Brittanië te bereiken. Alleen halen ze dat nauwelijks met de positie van de 1008kHz nu, dus zijn er al veel wensdroompjes door de heer Poeze (de Nederlandse contactpersoon) opgegooid om de opstelling te veranderen, w.o. het verplaatsen naar het REM-eiland..

Maar goed, als het wel zo is, wat wel zo lijkt iig, dan mogen ze die 1008 (waarvan het er niet naar uit ziet dat hij snel in de lucht zal komen) wel 'terug'geven aan een Nederlandse zender. Waarom zouden ze die dan nog gebruiken?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Toch wel leuk te constateren dat we sinds de jaren zestig van ca. 1 MHz analoog naar 12.000 MHz digitaal zijn gegaan...en aan de andere kant kennelijk nog steeds met plezier luisteren op 1 MHz.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen