Gast Geplaatst: 19 september 2001 Geplaatst: 19 september 2001 ik ben aan het kijken naar een nieuwe receiver met viacces, ik zou graag weten wat hier de mogelijkheden van zijn en wat er mee te ontvangen valt(iemand een goede link of zo)<P>bvd,<P>S. Duck
ukkiepukkie Geplaatst: 19 september 2001 Geplaatst: 19 september 2001 <A HREF="http://www.lyngsat.com/europe.shtml" TARGET=_blank>http://www.lyngsat.com/europe.shtml</A> <P>Als je op deze link druk kun je zelf zien wat er voor viacces kanalen zijn.<BR>Voor al op de Hotbird en de Sirius zitten wel aardig wat zenders.<BR>En wat je voor ontvanger wilt kopen hangt er van af wat je er voor uit wilt geven.<P>John
Dr. Humax Geplaatst: 19 september 2001 Geplaatst: 19 september 2001 Ik heb zelf een Humax IRCI 5400 met ook een viaccess cam en dat is voor mij een perfecte combinatie. Er zitten o.a. op de Astra, Hotbird en Sirus viaccess kanalen en de zweedse kanalen op Sirius alleen is al de moeite waard.
Gast Geplaatst: 19 september 2001 Geplaatst: 19 september 2001 als ik het goed begrijp is een draaibare schotel wel vereist, om naast de astra ook sirus e.d. te ontvangen.
Noordzee Geplaatst: 19 september 2001 Geplaatst: 19 september 2001 Je kan evt. ook nog voor een 2-de schotel kiezen. 1 voor Astra/Hotbird en 1 voor de <BR>Sirius.<BR> <BR>Een draaibare is natuurlijk veel mooier, je kan ongeveer 30 satellieten ontvangen.<P>Vrijwel alle viaaccess kanalen op de Astra<BR>zijn ook gecodeerd in Seca, op de Hotbird is dat niet zo. Extra heb je dan onder meer <BR>diverse Russische,Arabische, Sloveense,<BR>Zwitserse, Japanse en Franse kanalen. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Gast Geplaatst: 20 september 2001 Geplaatst: 20 september 2001 Zijn er eigenlijk geen schotels waar je 3 lnb's op kan monteren, voor Astra/Hotbird/Sirius? Dat zou wel heel makkelijk zijn
ukkiepukkie Geplaatst: 20 september 2001 Geplaatst: 20 september 2001 Die schotels zijn er,maar ik denk dat het goedkoper is om er een motor tussen te zetten.<BR>Er zijn schotels op de markt waar je wel 5 of 6 lnb`s op kan zetten
Gast Geplaatst: 20 september 2001 Geplaatst: 20 september 2001 Wat kost een schotel voor 3 LNB's dan, en hoe groot moet die zijn in dit geval? Lijkt me wel handig qua schakeltijd. Verder zijn er toch niet echt leuke sats.
Menno Geplaatst: 21 september 2001 Geplaatst: 21 september 2001 Begrijp dat je Astra Hotbird en sirius wilt ontvangen.<BR>Maar alle 3 op 1 schotel zal nooit kunnen aangezien de Sirius veel te ver van de Astra en Hotbird staat.<BR>Astra Hotbird kan omdat het verschil maar 6 graden is.<BR>Dus dat moet met een 80 cm en 2 lnb's goed gaan.<BR>Maar Sirius staat 8 graden van de Hotbird af.<BR>Nou zou het misschien kunnen met een forse schotel om de Hotbird en Sirius te ontvangen zonder Astra,maar de meest voor de hand liggende oplossing lijkt me een multifeed op Astra/Hotbird en een aparte voor Sirius.<BR>Of Draaibaar gaan dan ben je helemaal klaar.<P>Suc6 <p>[ 21-09-2001: Message edited by: Menno ] Vu Duo 4K S+C
Gast Geplaatst: 21 september 2001 Geplaatst: 21 september 2001 Ik wilde eigenlijk wel een draaibare voor naast de Hotbird/Astra schotel, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe dit aan te sluiten, met Disecq enzo.<P>Nu heb ik een monoblock met ingebouwde disecq switch
Menno Geplaatst: 21 september 2001 Geplaatst: 21 september 2001 Dat kan ook,maar als je diseq hebt kijk dan eens naar een diseq rotor.(kost ongeveer 300 gulden)<BR>De draaitijd Astra Hotbird is daarmee zowieso maar een paar seconden.<BR>Er schijnt ook een oplossing te zijn om een Diseq switch voor een vaste opstelling Astra/Hotbird met een diseq rotor te combineren.<BR>Maar dit lijkt me niet met elke ontvanger mogelijk.<P>Groetjes Vu Duo 4K S+C
ukkiepukkie Geplaatst: 21 september 2001 Geplaatst: 21 september 2001 Ik heb ergens een tijdje terug in een blad een test gelezen over een schotel met een hele rij lnb`s er voor, maar ik ben nog even aan het zoeken waar dat blad is.<BR>ik gooi nooit wat weg dus het moet er nog zijn.<BR>Jullie horen nog van mij.<P>john
borsjea Geplaatst: 22 september 2001 Geplaatst: 22 september 2001 In tele international Satelliet nr 06-07 2001 staat een test vd wavefrontiers Toroidal 55 schotel geschikt voor maximaal 10 Lnb's <BR>Fabrikant Wavefrontier<BR>Homepage <A HREF="http://www.wavefrontier.com" TARGET=_blank>www.wavefrontier.com</A><BR>Er zou ook een 90 cm op de markt zijn<p>[ 22-09-2001: Message edited by: borsjea ]
ukkiepukkie Geplaatst: 22 september 2001 Geplaatst: 22 september 2001 Ja, dat was het.<BR>Bedankt dat je het gevonden hebt borsjea, hoef ik tenminste niet verder te zoeken.<BR>Ik wist dat ik het ergens gelezen had.<P>John
satdr Geplaatst: 25 september 2001 Geplaatst: 25 september 2001 Jarenlang gezapt met MM9500 en 1 schotel van<BR>80cm. met een Eurostar Dual-sat Universal Monoblock LNFB. Dit zijn 2lnb's voor astra en hb ontvangst op 1 schotel, met een ingebouwde disecq schakelaar.<P>Mooie combi, maar je wil altijd meer <BR>(ik wel) de MM9500 CAM-ombouw bestond toen nog niet. <BR>(was ik maar wat minder ongeduldig geweest) <BR>Dus een Humax aangeschaft, maar wat gebeurd er: astra niet meer te ontvangen, <BR>Humax heeft schijnbaar 'meer' signaal nodig?!<BR>De oplossing lag uiteindelijk in betere coax.<BR>Toen wilde ik toch 'draaibaar'<BR>Stab aangeschaft, hardstikke leuk hoor, <BR>kun je al die sats ontvangen waar je wel over las, maar nooit kon ontvangen, en er zitten echt leuke bij! <P>Maar ik dwaal af, <BR>wat ik zeggen wil:<BR>in de praktijk zap ik het meest tussen <BR>HotB, Astra, Sirius. <BR>En ik bedoel ZAPPEN.<BR>De Hummie is al niet zo bijster snel meer met de laatste patch, laat staan dat ie nog moet draaien naar de goede sat.<P>Dus ik adviseer bij deze een vaste opstelling.<BR>Combi voor HB + Astra.<BR>Vaste (of draaibaar, zoals U wilt) voor de Sirius.<P>BTW, dat zou toch kunnen, Disecq a+b voor HB en A, en motorized voor de rest?<P>Gegroet,<P> SatDr Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7
Aanbevolen berichten