Ga naar inhoud


Echostar DSB 2200-2ci viaccess


Gast

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Alvorens ik de vragen stelt, geef ik eerst een specificatie van mijn schotelset.

 

Echostar DSB 2200-2ci viaccess met EchoNAV 3.02-V1000 en bootversie 0.90/free-x cam met joker 0.78 software/fun 4+5 open platform/schotel afmeting 110 cm gericht op astra2 + eurobird/schotel afmeting 80 cm gericht astra1 + hotbird/disecq 1.0 merk digiality (dus geen draaibaar systeem).

 

Vragen:

Als ik naar ATN op asrta 2/eurobird 1 kijkt dan springt het beeld om de +/- 15 sec. op zwart-wit (dus van kleur naar zwart-wit).

Wat is het probleem of hoe kan dit opgelost worden?

 

Een ander vraag is als ik via setup system het aantal lnb's op 3 stelt om de bovengenoemde sat's te ontvangen, verandert de instelling na een tijdje naar 2 lnb's.

Wanneer dit precies gebeurt, weet ik niet, maar het verandert niet meteen.

Hoe kan dit verholpen worden.

 

 

Hoop dat mensen mij de verlossende antwoorden kunnen geven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi aarde

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen pasklare oplossing heb voor jouw probleem.

 

Het op zwart/ wit springen op een kanaal is er vreemd. Soms zit het probleem in een scart kabel als er RGB en Y/C kanalen verkeerd worden gebruikt. Maar dan zou jouw echostar dit probleem op alle kanalen moeten hebben.

 

Jouw tweede probleem zou ook niet mogen gebeuren( uiteraard!). Als je eenmaal de diverse satellieten hebt toegewezen aan de diverse uitgangen, dus bv Astra aan nummer een, hotbirt aan nummer twee, en hispasat aan nummer drie, dan moet hij deze onthouden. Ik ga er wel vanuit dat je de instellingen wel bevestigd in het menu.

 

 

Moet wel eerlijk zeggen dat ik het menu van jouw echostar niet goed ken, maar deze lijkt waarschijnlijk op die van de echostar 3600 (ook EchoNAV)

 

Blijft als enige oplossing over een factory reset van je ontvanger, een update van je software via O.T.A. en dan weer een factory reset uitvoeren in de hoop dat dit alles een hikje in de software van je ontvanger is.

 

Heb een keer een 3600 van vaste naar draaibare omgezet en kon toen niet vanuit het setup menu doen, omdat het menu mij niet meer toe liet om van de huidige vaste schotel naar een draaibare instelling te gaan. Heb toen dus de factory reset gedaan en hierna kon ik dus kiezen tussen vast of draaibaar.

 

Wellicht heb jij ook zo een probleem, maar kan mij het eigenlijk niet voorstellen van de Echostar.

 

Succes,

 

Janhendrik....

Uitgeschoteld door de verhuizing......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...