Ga naar inhoud

aanpassing script

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb de script van de addon verandert , maar kom er niet uit.Zie hieronder alles werkt ook het kopieren van de drtic file maar bij het downloaden van die file krijg ik een melding van checksum didn't match. Dit had ik ook al als ik een niet goed ingepakte tar file downloade, Maar daar ben ik van afgestapt en ben direct de drtic.dtc files aan het downloaden deze zijn gelijk aan die van het progje dreamsub maar krijg het niet echt voor elkaar.

#!/bin/sh

echo " Uncompressing AddOn ...."

#test USB flash disk

if [ -e /usb/.init ] ; then

DEV=usb

elif [ -e /hdd/.init ] ; then

DEV=hdd

else

DEV=/var/tmp

fi

#restore AddOn

if [ -e /$DEV/drtic.dtc ] ; then

cd /$DEV

cp /$DEV/drtic.dtc /$DEV/local/tit

rm -f /$DEV/drtic.dtc

if

#restore AddOn

if [ -e /$DEV/addon.tar.bz2 ] ; then

cd /$DEV

bzip2 -dc /$DEV/addon.tar.bz2 | tar -xpf -

rm -f /$DEV/addon.tar.bz2

fi

if [ -e /var/.init] ; then

cp -R /var/tmp/local/* /var/share/

rm -r /var/tmp/local

fi

exit 0

Wie van de Linux experts kan hier wat mee.

Als je meer info wilt of zelf wil testen hoor ik het wel dan stuur ik die url wel op met de addon.sh

Geplaatst:

Hi,

Heb het downloaden van een file aangepast.

De file ingepakt naar *.tar.gz maar er komt nog steeds een melding van "data error,checksum didn't match"

Ben erg benieuwd of iemand weet of er nog naar bepaalde script wordt gekeken. Waar de download aan moet voldoen.

De file's zijn ingepakt onder totalcommander deze kan ook linux in/uitpak commando's aan behalve dan *.tar.bz2 file's proggie pakt ze wel uit maar kan de bz2 extencie niet inpakken.

Geplaatst:

Hi,

[color:"blue"]De file ingepakt naar *.tar.bz2 maar er komt nog steeds een melding van "data error,checksum didn't match" [/color]

Weet nu denk ik naar welk script de dreambox kijkt.

Namelijk naar [color:"red"] */lib/tuxbox/plugins/emuset.so [/color] en daar van uit kijkt hij naar [color:"red"] */lib/gconv/ISO8859-1 [/color] .

Maar dit gaat mijn pet te boven. Uit deze wartaal kom ik niet, kan veel maar dit niet.

Wat ik ook weet is dat het waarschijnlijk om een XML versie 1.0.0 gaat en daar loopt dan weer mijn download opvast.

Nou als iemand anders misschien een oplossing heeft voor boven staande probleem en dit hier wil vermelden kan ik de NL dreamsubtitels site afmaken.

Geplaatst:

Indien de foutmelding van bzip2 komt; gebruik je voor het inpakken de laatste officiele bzip2?

http://sources.redhat.com/bzip2/

Weet uit ervaring dat verkeerd gecompileerde bzip2 versies niet lekker werken. Als je hem v. tucows o.i.d. afhaalt, weet je niet wie hem hoe, en met wat voor opties, heeft gecompileerd.

Lucien

NB. je zou misschien de files op de dreambox kunnen tarren en bzippen, en het resultaat vgl met de versie die -naar ik aan neem- in windows is gemaakt.

Geplaatst:

Lucky_Luke,

Heb ze van het begin af aan via Telnet op de dreambox aangemaakt daar ligt het niet aan. Maar ik zal het eens proberen met de laatste versie van redhat.

Geplaatst:

Nee niet doen, daar ligt het niet aan. Ik dacht dat bunzip2 de foutmelding gaf, maar die pakt het keurig uit. (tar xjvf xxx.tar.bz2) Ik begrijp nu even niet waar de error vandaan komt?

De regel

Code:
  bzip2 -dc xxx.tar.bz2 | tar -xpf - 
werkt bij mij niet. (geen bzip2, alleen bunzip2 in busybox 'container') Helpt het als je de bewuste regel vervangt door:

Code:
 tar xjvf xxx.tar.bz2 

Lucien

Geplaatst:

Het commando tar xjvf xxx.tar.bz2 voert die wel uit als ik een bzip2 bestand download die gemaakt is door SF Team maar als ik er een van mij wil downloaden dan krijg ik dus een data error.

Als ik die commando uit voer onder Telnet dan doet die het ook op mijn eigen ingepakte files, zover was ik wel maar denk zelf dat het ergens anders aan lig.

Zoals ik al eerder vermelde wordt file na downloaden gecheckt en dan wordt op de goedkeuring uitgepakt of als die afgekeurd wordt weer verwijderd.

Heb Bzip2 gedownd voor windows maar het proggie werkt alleen met Cygwin1.dll dit DLL bestand moet opnieuw geinstalleers woorden is erg groot staat nu te downloaden.

Geplaatst:

Dus als ik goed samen vat:

-onder windows (?) gemaakt .tar.bz2 bestand geeft data error

-onder linux (dreambox) gemaakt .tar.bz2 bestand werkt.

NB Het .tar bestand wat je gisteren hier poste werkt bij mij niet op de dreambox. Ik moet het eerst onder Linux uitpakken, daarna opnieuw inpakken ([T=test diretory] "tar cf T.tar T" of meteen "tar cf - T | bzip2 > T.tar.bz2") Lijkt erop dat er met tar onder windows ook niet goed loopt? Gebruik evt de tar uit http://unxutils.sourceforge.net/

Hope this helps...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen