Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste

ik heb hier een pc waar windows 98 op staat en een hele boel programmas (programma's met licentie) nu wil ik daar windows xp op zetten maar omdat sommige programma's die ik niet op cd heb en ook niet te downloaden zijn (enkel door een firma op te bellen en het terug laten instaleren (kost €1250)) niet wil verliezen, vraag ik jullie adviez. wat moet ik doen om deze programma's toch te bewaren?

-hij die veel vraagt, weet veel-

Geplaatst:

@elektrik

Mijn advies

Ik zou eerst eens die firma's opbellen en hun om advies vragen die hebben daar vast en zeker meer ervaring mee.

Willen die geen uitleg geven zonder er geld aan te verdienen kun je alsnog zelf gaan zitten klooien.

Daarnaast zou ik zeker een backup maken van hoe de pc nu is.

Mocht het dan helemaal fout gaan kun je de programma's altijd weer terug zetten onder win 98

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

Serienummers en andere registratie gegevens die niet in een .key file in de directory van het programma staat kan je meestal vinden in je register.

Start regedit en zoek op de naam van het programma, exporteer alle sleutels die je tegenkomt waarin user,registration of password in voorkomt. Vaak staat het versleuteld in je register zodat je het niet kan overtikken maar importeren in je nieuwe register wil nog wel eens werken.

Importer nooit de complete backup van het register die je in '98 heb gemaakt in de Windows XP register, dit werkt niet en je zal gegarandeerd alles weeer overnieuw moeten installeren. Losse sleutels van programma's kan wel.

Mocht je toch alles opnieuw gaan installeren maak dan en backup van je register en zet die op een andere partitie weg, dat zelfde geld voor je windows\system.

Dit register kan je naderhand nog na snuffelen met speciale proggies of een tekst edditor.

Als je programma's na de nieuwe installatie om drivers begint te zeuren kan je die vinden in de backup van je windows\system.

Regards

'Life Is A Joke'

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen