Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nu in het bezit (3 dagen) van een dreambox. De vorige was een humax 5400z. Ik heb op de dreambox op astra 95 procent open.Ga ik echter naar een andere sat, dan wil de rotor niet draaien. Wie weet wat ik verkeerd doe? De motor is een stab 120.

Geplaatst:

Bedankt jonges Al alles geprobeerd, maar krijg de rotor niet aan het draaien. Draait wel handmatig, maar wil niet onder het zappen naar een andere sat; Dreambox staat op dicekt 1.2 op meerdere sattelieten, ga ik echter in het menu (om motor bij te regelen) zie ik alleen maar astra staan.

Geplaatst:

Ik heb hem ook net een week en had hetzelfde probleem.

Met geen mogenlijkheid kreeg ik hem aan de praat,de kabel was ook veel te lang (70m).

Volgens een dealer uit het noorden van het land lag het o.a. aan de rotor en aan de lengte van de kabel(max 25m bij mijn type kabel).

Ik heb een sg2100 rotor gekocht voor nog geen €70 .

De kabel heb ik ingekort en uiteraard de schotel verplaatst.

De kabel is nu 20 m lang.

De sg2100 erop aangesloten ,uitgericht op sirius tot maximale ontvangst.

In motor setup menu input power op 40 ma,goto xx aangevinkt,

long en lat ingevuld ,settings erin en draaien met de schotel.

Werkt nu prima.

Het beste: koop een andere rotor.

(volgens de dealer wil de stab niet best op de dreambox,draait te langzaam en nog een paar dingen).

Succes ermee

Ronald

Geplaatst:

Het moet volgens mij aan de instellingen van de dreambox liggen. Als ik naar een andere sateliet wil, komt ook niets op het tv scherm te staan. normaal staat er motor draait naar... Nu is niets meer te zien. Aan de kabel ligt het niet, die is maar 10 meter en heeft het met de Hummie altijd goed gedaan. Misschien weet er iemand een site waar de vele settings van dreambox worden uitgelegd.

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb ook een stab120 en werkt zonder problemen.

ik zou toch alles maar eens nakijken.

Als ik me niet vergis moet je multi diseq kiezen inplaats van 1.2.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:
Citaat:
Bedankt jonges Al alles geprobeerd, maar krijg de rotor niet aan het draaien. Draait wel handmatig, maar wil niet onder het zappen naar een andere sat; Dreambox staat op dicekt 1.2 op meerdere sattelieten, ga ik echter in het menu (om motor bij te regelen) zie ik alleen maar astra staan.

Ok dan moet je de andere satellieten nog toevoegen.
Let op: de positie is in tiende graden!
Dus voor Astra is dat 192 en voor Hotbird 130 etc.

Als je de satellieten hebt toegevoegd dan zul je zien dat het wel werkt.
Geplaatst:
Citaat:

Controleer ff of je hebt ingesteld:
many satellites via diseq rotor!! dus niet diseq op meerdere satellieten.

Dan zou het moeten werken.

CU

Lambik

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen