Gast Geplaatst: 2 december 2003 Geplaatst: 2 december 2003 Hi, Heb dit forum al doorgelezen, maar ik heb nog steeds niet gevonden wat ik zoek. Ben een Windows gebruiker maar gebruik Telnet/Hyperterminal om mijn dreambox te benaderen Ben op zoek naar een commando om een file die in een directorie staat in te pakken met dir de bij maar dit moet in een "*.tar.bz2" extencie hebben. Dus Bijv: /usb/mijndir/dir/mijn.file alles wat na /usb/ moet in een *.tar bestand komen. En deze file moet weer in gepakt worden in een *.bz2 bestand. Heb al in Telnet (winXP) al van alles geprobeerd met verschillende Linux commando's maar tervergeefs. Weet niet of ik in de goede forum zit maar zie het wel.
Lucky_Luke Geplaatst: 2 december 2003 Geplaatst: 2 december 2003 Voorbeeld voor ./Mail directory: tar cf - ./Mail | bzip2 >./Mail.tar.bz2 'cf -' staat voor © create (f) file (-) stdout Lucien
Gast Geplaatst: 2 december 2003 Geplaatst: 2 december 2003 Lucky_luke, Bedankt ga hiermee aan de slag. Ik laat het nog wel ff weten als het gelukt is.
Gast Geplaatst: 2 december 2003 Geplaatst: 2 december 2003 Lucky_Luke, Het werkt maar heb nu een verschijnsel dat er in het ingepakte bestand een map staat met een punt er achter in plaats van de map local. als ik het ingepakte map uit pak komt er een .tar file tevoorschijn dit is goed als ik dit weer uitpak komt er een map met een punt als ik deze open komt de juiste map te voor schijn hoe maak ik een *.tar.bz2 zonder map met een punt
Lucky_Luke Geplaatst: 2 december 2003 Geplaatst: 2 december 2003 Geen puntjes maar absolute namen gebruiken. En evt. executen vanuit juiste dir. Vergelijk: actieve directory /home/lucien tar cf - ./Mail | bzip2 > Mail.tar.bz2 [map met puntje] tar cf - /home/lucien/Mail | bzip2 > Mail.tar.bz2 [map met /home/lucien/Mail] tar cf - Mail | bzip2 > Mail.tar.bz2 [alleen map Mail] Absolute namen is het beste als het gaat om een backup. Lucien
Gast Geplaatst: 3 december 2003 Geplaatst: 3 december 2003 Lucky_Luke, Bedankt het werkt kan weer verder. Heb je toevalllig ook verstand van hoe ik een bepaalde XML versie kan omzeilen waar een script naar kijkt. dit is het volgende opstakel wat ik tegen kom als ik een *.tar.bz2 file wil downloaden die ik zelf ingepakt heb. Als ik deze down load via een url script van mijn dreambox dan loop ik hier tegen aan met de vermelding "Data error, checksum didn't matched". Zie .hier in het dreambox forum. Scripts bij gesloten in bijlage. 466331-scripts.tar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen