Ga naar inhoud

Geen beeld na Update image

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal. Na een image geload te hebben en mijn settings weer terug gezet te hebben, krijg ik geen beeld meer op de gecodeerde zenders. Voorheen deed ik dit via dreambox keyfile updater maar daar lukt het niet meer mee. Na een update te proberen zegt hij: Ooops: softcam not found, gbox not found, scce not found. Wat is er veranderd en hoe moet ik het goed doen.

HELP!!!

Geplaatst:

Welke image gebruik je?

Mischien heb je een image zonder key files en dat de image maker vergeten is lege files te plaatsen.

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Geplaatst:

nou, ik had eerst jou image, maar daar lukte het niet. Toen een andere. Lijkt wel of de map verplaatst is. var_init map heb ik nu er bij.

Normaal gesproken heb je toch een keyfile updater en die zet alles in var/keys?? Nou daar staat alleen softcam en een config file.

Raar he??

Geplaatst:

Als ik op emu druk (blauwe knop) en kies key update krijg ik:

grep: /var/etc/keyupdate.url: No such file or dir

Geplaatst:

Bij mijn image is het zo dat de de keys in /var/keys en /var/scce bewaard worden tijdens de flash erase. Im mijn images zitten geen keys, teminste dat is de bedoeling. Mijn images maken lege key files in /var/keys en /var/scce als er geen keyfiles aanwezig zijn. Dan kan de updater van tCC ze updaten.

Voorwaarde is wel dat je een flash erase doet als je overstapt van org. image of een ander image zonder keyfiles, anders kunnen de lege keyfile niet worden aangemaakt.

Ronald

Geplaatst:

Ja, op moment van maken zat er een werkende keyupdate.url in. Daar moet je dus een glashe erase voor doen, of copieren, via ftp, van /var_init/etc naar /var/etc

Ronald

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen