Gast Geplaatst: 2 december 2003 Geplaatst: 2 december 2003 @All, ik heb ooit eens een website gemaakt in frontpage en deze in elkaar gezet met frames. Ging toen ik het onder de knie had wel verdomd makkelijk. Nu is het zo dat spul bestaat uit losse pagina's. Ga je kijken in een zoekmachine kan het best zijn dat deze met een bepaald frame aan komt zetten en je de rest van de pag. niet ziet. Kun je frames op een of andere manier aan elkaar koppelen mvg olav12
Duwgati Geplaatst: 2 december 2003 Geplaatst: 2 december 2003 Nee, dat is onmogelijk. Wat je wel kunt doen is een simpel stukje javascript inbouwen om te controleren of de afzonderlijke pagina's op de juiste plaats in de frameset zijn geladen. Als je provider dan ook nog eens PhP support, kun je zelfs de juiste frameset opnieuw laden als dat niet goed was. Gebruik deze code op je site als je PhP kunt gebruiken: Code: <script language="JavaScript">URLName = window.location; lastSlash = URLName.lastIndexOf("/"); URLName = URLName.substr(lastSlash + 1,URLName.length - lastSlash); if (self.parent.frames.length!=[color:"red"]2[/color]) { window.top.location.replace("[color:"red"]index.php[/color]?filename="+URLName) } </script> en dit is index.php: Code: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"> <html><head><title>Mijn Frameset in PhP</title><META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <frameset rows="110,*" border=0 frameborder=0 cols="*"> <frame name="topFrame" src="topframe.htm" scrolling="no"><frame name="mainFrame" src="[color:"red"]<?=$filename?>[/color]"></frameset><noframes></noframes><body> </body></html> De in code in rood is wat je moet aanpassen voor je site. De [color:"red"] 2 [/color] is het framenummer (gerekend vanaf 1) waarin de betreffende pagina geladen moet worden. In deze voorbeeld frameset heb je dus 2 frames: 1 is het topFrame, 2 is het mainFrame. Het script zet je dus in het mainFrame (in de HEAD sectie). [color:"red"] index.php [/kleur] is de naam van de PhP versie van je frameset. Meestal zul je index.htm gebruiken voor de originele frameset. Maak daarvan een kopie en noem die index.php en verander de naam die gespecificeerd is voor de pagina in het mainFrame in [color:"red"] <?=$filename?> [/color]
Gast Geplaatst: 3 december 2003 Geplaatst: 3 december 2003 @Duwgati, bij deze hosting nog niet. Ik ga naar een andere waar dat wel kan. Dus ik moet dan ff geduld hebben. Overigens mijn nieuwe site bestaat niet uit frames. Het was eigenlijk een vraag ter info. Olav12
Gast Geplaatst: 3 december 2003 Geplaatst: 3 december 2003 Je kan ook je bezoeker laten omleiden naar je startpagina (met een proggie) of je kan op iedere pagina een knopje aanbrengen die naar je startpagina uitgeeft.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen