Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

goeie raad gevraagd

hallo allemaal

ik zit met een probleem ,het zit namelijk zo.

ik kan maar geen schoon eindresultaat halen voor een film op cd te branden (heb nog geen dvd brander moet nog een beetje wachten).

ik begin met mijn camera aan te sluiten met een s video kabel en deaudio meteen cinch kabeltje,ik pak hem in in svcd met mijn pinackle PCTVpro kaart en vervolgens bewerk ik hem met studio 8 (titelsen muziek en zo) in svcd om dan met nero in svcd te branden .

maar het eindresultaat laat veel te wensen over,ik ben nog maar een leek op dit gebied ,daarom deze vraag ?

vrienden hoe kan het beter en wat doe ik verkeerd!

ik denk dat het mischien aan het bewerken ligt,ik weet het niet???

groetjes laika2

Geplaatst:

Het zal niet aan het bewerken liggen maar aan de codecs die je gebruikt.

Als ik met pinnacle hier een DVD of (S)VCD maak dan is het resultaat uiteraard afhankelijk van het materiaal waarmee ik begin.

Nu weet ik niet wat er aan hardware op zo'n kaart zit zoals jij gebruikt, maar dat zou een reden kunnen zijn.

Je hebt (om echt goed resultaat te krijgen) wel een kaart nodig die hardwarematige MPEG compressie toepast.

Een Miro (Pinnacle) DC10+ is eigenlijk wel het minimum. Hierop zit een Zoran chip die dat allemaal regelt (zit ook in de DVD spelers van Revoy en Kiss).

Dus de instellingen van je kaartje aanpassen of een keer kijken naar een ander kaartje misschien ?

Geplaatst:

@ ozzo

wel kijk ik weet niet wat je met die chip op de kaart bedoelt maar in mijn instellingen bij opname heb ik svcd aangevinkt en de compressie is mpeg2 de bit rate2.50 en de grootte is 480x576 en dat kan ik niet veranderen .

als ik dan op aangepast klik kan ik alles wel veranderen

en daar staat dan miroXL bij, de bitrate kan uik dan weer niet veranderen wel de grootte.

ook kan ik dan in de compressie MPEG 1 AVI,MPEG1 HQ,MPEG 2,

MPEG 1_2,DV,MIRO XL en MS Video aanklikken.

wat denk jij met wat zou ik dan het beste beeld hebben??

in ieder geval veel dank voor uw reactie.

groetjes laika2

Geplaatst:

Mpeg2 is prima, misschien met een iets hogere bitrate (3+).

Zelf maak ik DVD's met een bitrate van 7, maar da's dan ook DVD.

Je moet het zo zien ; hoe beter (lees duurder) de kaart waarmee je captured, hoe beter het uiteindelijke resultaat.

Er is nogal wat verschil in kaarten en dat heeft vaak te maken met de hardware die er op zo'n kaart aanwezig is.

De DC10+ is een echte analoge capture kaart, een PCTV pro is eigenlijk meer bedoeld om op je PC televisie te kunnen kijken.

E.e.a. is ook te zien tijdens het capturen ; een goedkope kaart zal de PC gebruiken om te capturen/renderen en dan wordt je systeem uiteraard zwaar belast. Tevens maakt een dergelijke procedure zeer grote bestanden aan (weinig of geen compressie).

Een duurdere kaart heeft zelf hardware onboard om alle handelingen makkelijker te kunnen uitvoeren en bied vaak een goeie compressie waardoor bestanden op je HD niet zo heel groot zijn (en vaak direct in het goeie formaat staan om bewerkt te worden voor bijv. DVD).

Echt super wordt het dus niet met de kaart die je nu hebt. maar als het enigszins redelijk is dan zou ik het er gewoon mee doen.....

Geplaatst:

@ ozzo

bedankt voor de goede uitleg .

ik denk dat ik dan te rap overgegaan ben tot aankoop van een capturekaart ,de tv sluit ik toch niet veel aan want de kabel ligt daar niet en het was me toch te doen om het bandje van de camera op een cd schijfje te zetten.

(welke kaart zou je dan aanraden en wat kost een goeie dan wel zo ongeveer,de mijne koste vorige week 125 euro en dat is toch niet goedkoop of niet)

groetjes en bedankt laika 2

Geplaatst:

Hoi,

welke computer gebruik je. Als je analoog video moet omzetten naar digitaal en nog compresseren, dan heb je toch al vlug een 2Ghz computer nodig.

Kan je het niet digitaal binnenhalen via fire-ware.

Ik heb een 1 Ghz computer en heb al verschillende DVD's gemaakt zonder problemen.

Moet ik echter een analoog signaal binnenhalen, dan is het resultaat of slecht of met schokken.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

laika2,

I gebruik zelf een DVStorm 2 +/- 1300, kost wel wat maar resultaat is verbluffend. Probeer een Avi binnen te halen ipv MPEG2, dat werkt een stuk makkelijker, op het moment dat je als MPEG2 hebt en je moet het daarna weer compressen met een lagere bitrate kun je namelijk blokvorming krijgen, Ruwe Avi darentegen werkt het best en daar kun je de bitrate strakt pas in stellen want je bent eigenlijk dubbel bezig als je caputred in mpeg en vervolgens de bitrate aanpast en weer een mpeg2 maakt is zonde van je tijd. een bitrate van 3+ is aardig of je gebruikt gewoon de instellingen van Pinnacle daar kun je toch opgeven dat je een Svcd wilt maken dan zet ie automatisch de birate voor je, let dus even op dat je met Avi's werkt anders kan je PC het erg moeilijk hebben

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen