Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

goeie raad gevraagd

hallo allemaal

ik zit met een probleem ,het zit namelijk zo.

ik kan maar geen schoon eindresultaat halen voor een film op cd te branden (heb nog geen dvd brander moet nog een beetje wachten).

ik begin met mijn camera aan te sluiten met een s video kabel en deaudio meteen cinch kabeltje,ik pak hem in in svcd met mijn pinackle PCTVpro kaart en vervolgens bewerk ik hem met studio 8 (titelsen muziek en zo) in svcd om dan met nero in svcd te branden .

maar het eindresultaat laat veel te wensen over,ik ben nog maar een leek op dit gebied ,daarom deze vraag ?

vrienden hoe kan het beter en wat doe ik verkeerd!

ik denk dat het mischien aan het bewerken ligt,ik weet het niet???

groetjes laika2

Geplaatst:

Het zal niet aan het bewerken liggen maar aan de codecs die je gebruikt.

Als ik met pinnacle hier een DVD of (S)VCD maak dan is het resultaat uiteraard afhankelijk van het materiaal waarmee ik begin.

Nu weet ik niet wat er aan hardware op zo'n kaart zit zoals jij gebruikt, maar dat zou een reden kunnen zijn.

Je hebt (om echt goed resultaat te krijgen) wel een kaart nodig die hardwarematige MPEG compressie toepast.

Een Miro (Pinnacle) DC10+ is eigenlijk wel het minimum. Hierop zit een Zoran chip die dat allemaal regelt (zit ook in de DVD spelers van Revoy en Kiss).

Dus de instellingen van je kaartje aanpassen of een keer kijken naar een ander kaartje misschien ?

Geplaatst:

@ ozzo

wel kijk ik weet niet wat je met die chip op de kaart bedoelt maar in mijn instellingen bij opname heb ik svcd aangevinkt en de compressie is mpeg2 de bit rate2.50 en de grootte is 480x576 en dat kan ik niet veranderen .

als ik dan op aangepast klik kan ik alles wel veranderen

en daar staat dan miroXL bij, de bitrate kan uik dan weer niet veranderen wel de grootte.

ook kan ik dan in de compressie MPEG 1 AVI,MPEG1 HQ,MPEG 2,

MPEG 1_2,DV,MIRO XL en MS Video aanklikken.