Loui (K) Geplaatst: 3 december 2003 Geplaatst: 3 december 2003 Ik gebruik de Ronald emu: emu_rel107_031201, maar soms blijft mijn seca2 kaart hangen. dan moet ik even een kanaal omhoog of omlaag en dan werkt het weer. even later is dat weer zo. wat kan dat zijn? de seca2 zit in de onderste reader.
NickDream Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Hetzelfde probleem heb ik met Nedkelly image van 3-12, heb een idee dat dit aan de emu ligt, welke gebruik je? Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD
Gast Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 dat heb is dus ook. doet me denken aan de problemen die er met de eerste romu's waren....alleen dat was zo door ronaldd verholpen.
Ronaldd Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Om de kaart up2date te houden moeten er een aantal 'pid-streams' uit de totale stream worden gelezen. De datastroom voor deze 'pidstreams' is redelijk groot. Het komt helaas voor dat daardoor de demuxer over zijn toeren raakt, met als gevolg dat er niets meer uit de demuxer komt. In scam_cs heb ik dat geprobeerd op te lossen door het demuxer device te sluiten en weer te openen, dat geeft iig verbetering. Ik ben er zelf nog niet van overtuigd dat dat sluiten en openen 100% goed werkt. Hier zouden in principe alle emu's last van moeten hebben die AutoUpdate doen. Welke emu gebruik je eigenlijk? en op welke zenders komt het voornamelijk voor? Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Loui (K) Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Geplaatst: 4 december 2003 Ik gebruik je laatste img.En de emu staat op scam.en het meest op Halmark en Canal+ rood.Daar ik geen directe Internet verbinding heb met mijn DB7000S (dat wil niet werken)omdat ik een Alcatel ADSL USB Modem gebruik.moet ik al mijn update's via FTP moet laden.
Gast Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Citaat: Welke emu gebruik je eigenlijk? en op welke zenders komt het voornamelijk voor? Ronald de scam_cs en het is voornamelijk op de C+ blauw/rood en 16:9.
Ronaldd Geplaatst: 5 december 2003 Geplaatst: 5 december 2003 loui, DreamFRL, Kunnen jullie het eens proberen met emu scam (geen scam_cs) en 'CS-Server' uit. Dan zou de kaart geheel via de scam emu moeten werken. Je hebt dan alleen geen sharing en geen cardinfo. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Ronaldd Geplaatst: 5 december 2003 Geplaatst: 5 december 2003 Het is toch een ander probleem en is als het goed is opgelost in de scam_cs die je kan vinden op de images pagina. Het probleem was, dat er teveel EMM message achter elkaar verwerkt moeten worden waardoor er geen tijd meer was om de ECM messages te verwerken. Dat is opgelost Je kan hem er zo opzetten: ftp scam_cs.tar naar DB in /var/tmp cd /var/bin tar xf /var/tmp/scam_cs.tar rm -f /var/tmp/camd.bin En even zappen. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 5 december 2003 Geplaatst: 5 december 2003 Ik heb sinds ik met de 031201 image werk al een paar maal gehad dat de hele decodering hing. Geen beeld meer op gecodeerde zenders, wel op FTA maar soms wordt een FTA zender niet als FTA herkend en moet je eerst een andere kiezen, daarna werkt die eerste ook weer. Het komt ook voor dat bepaalde kanalen nog wel werken, en andere niet (Hispasat met name). Dit is met gebruik van scam. Daarvoor gebruikte ik altijd mgcamd en had ik nooit deze problemen. Het is op te lossen door de emu even uit te zetten (of een andere te kiezen), van zender te wisselen, en dan weer de instellingen terug te zetten. Ik zat er zelfs al aan te denken om te vragen om een wat snellere knop (plugin) om de emu te killen en te herstarten (want dat is denk ik wat er nodig is). Het lijkt er op dat er soms wat omvalt in de emulator wat alleen te herstellen is door hem helemaal te herstarten. Wellicht zou het beter zijn om dit zo nu en dan zelf al te doen, bijvoorbeeld bij wissel naar een zender die met een ander systeem werkt?
Ronaldd Geplaatst: 7 december 2003 Geplaatst: 7 december 2003 Met 20 minuten staat op de gebruikelijke loctie een updated image (emu_rel107_031201a.zip) waarin het freeze probleem met seca2 kaart is opgelost. Tevens is de EPG-Plugin daar uit. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen