Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan me hiermee helpen?

Hardware

NEC1300A firmware 1.08

IDE DVD Rom

Software

CloneDVD

ANYDVD

Instellingen

Schrijven MAXIMAAL(4x)

Beide DVD´s op zelfde IDE bus.

Als ik een copy maak van een originele DVD en deze afspeel dan hapert na een tijdje het beeld en het geluid. Nog later bevriest de hele boel en springt soms zelfs terug naar het begin vd film.

Doe ik iets fout?

Avensis

Geplaatst:

Ligt in veel gevallen aan de gebruikte media.

Lees dit forum eens wat door. Dit probleem is al meerdere malen aan de orde gekomen en beantwoord.

DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.

Geplaatst:

had hier precies hetzelfde probleem

en dan met pinnacle studio 8.XXX

even naar een nieuwe versie geupdate en probleem met de standalone speler verholpen

overgens speelde de dvd wel goed in de pc

het ligt volgens mij aan de opbouw van de mpeg stream daar is iets mis mee en kunnen sommige spelers niet mee overweg

Geplaatst:

Sluit de DVD apparaten eens aan op verschillende IDE's, ik neem aan dat ook jij twee connectors hebt. Liefst beide als master.

Suc6

Geplaatst:

@Avensis

Doel je op een 1 op 1 copy ? Of maak je eerst een backup naar HD ?

Gebruik je + of - media ?

Ikzelf gebruik altijd de "eerst naar HD" methode, omdat ik gemerkt heb dat, ookal heb ik een supersnel systeem, het 1 op 1 branden van DVD's niet vloeiend verloopt.

Dus om geen DVD's te verknallen, doe ik het altijd eerst op HD.

Verder kan het inderdaad aan de media liggen die je gebruikt.

Welk merk DVD's gebruik je ?

Geplaatst:

Met cloneDVD wordt er eerste een "backup" naar je HD gemaakt waarna deze teruggeschreven wordt naar de DVD-+RW.

Ik werk met exaxt de zelfde soft en hardware maar heb dit probleem niet. Zoals ik al schreef, de DVD-ROM op de ene IDE-bus en de NEC op de andere. Ik werk wel met een RAID (striping) opstelling, dus m'n IDE slots zijn vrij van 'andere' data.

Geplaatst:

Oke, da's wat ik ook bedoelde. Maar zelfs ik kan niet on the fly DVD's kopieeren. Ookal hangt mijn DVD recorder aan een andere IDE poort als mijn DVD speler. HD's heb ik gestriped op mijn S-ATA connectoren zitten, dus mijn ATA-133 controllers hebben beiden maar 1 device.

(Writer op de sec. IDE als slave, werd aangeraden ergens.....)

Geplaatst:

Ik antwoord maar op mijn eigen vraag.

Aan de media kan het dus niet liggen want dan zou het met iedere backup zo zijn.

De brander en lezer ieder op een andere IDE bus heeft natuurlijk geen effect met clonedvd. Deze maakt nl eerst een imagefile op je HD en brandt van je HD.

Het is trouwens niet aan te raden om dat te doen ivm de data overdracht.

Probleem lijkt op buffer underrun maar ook dat kan niet daar hebben de meeste branders een beveiliging voor.

Processor met 1.5 ghz is ook snel genoeg dus kan het probleem ook niet zijn.

Ikzelf denk aan het volgende:

Clonedvd probeert om de originele DVD zodanig aan te passen dat deze op 1 DVD-/+ R of RW past. Ik denk dat hier iets bij grote DVD´s, bv Matrix Reloaded, fout gaat. Ik test het nog wel uit. Zal dus alle proggies die draaien afsluiten en middels CTRL/ALT/DEL alles eruit gooien muv explorer en systray.

Laat nog wel weten of dat het oplost.

In ieder geval bedankt,

Avensis

Geplaatst:

dat probeerde ik ook te zeggen met die mpeg stream

clone dvd gaat het re encoden om 't kleiner te maken en hier gaat het vaak mis

dan is de opbouw van de mpeg stream niet meer compateble met elke dvd speler

Geplaatst:

Probleem opgelost maar begrijpen doe ik het nog niet echt.

Heb met DVDDecrypter de DVD die haperde opnieuw op mijn harde schijf gezet.

Deze file met NERO6.0 gebrand en perfekt.

Is dus duidelijk een probleem geweest tijdens het schrijven van de data, dus mogelijk toch underruns.

Voortaan gebruik ik DVDdecypt wel en NERO weet tenminste zeker dat dat goed gaat.

Groet Avensis

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen