Ga naar inhoud

NFS Buffer size en de performance

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee de kabel is goed en de mening van de andere kant (in jouw geval de switch en bij mij de netwerkkaart) is duidelijk, maar niet voldoende.

Ik heb het meermalen meegemaakt dat een switch-server link slecht werkte en dat dit op te lossen was door de instellingen van switch en netwerkkaart vast te zetten (op full of half). Dit komt dan omdat de autodetect niet werkt, en een kant op full en de andere kant op halfduplex staat.

In zo'n geval is pingen geen probleem maar als je een file transfer doet is de performance hardstikke slecht.

Helaas is er geen algemene methode om de half/full info uit te lezen en in te stellen in Linux. Iedere ethernet kaart driver heeft hier zijn eigen methode voor, of kan het helemaal niet. Makkelijkst is meestal in de source van de driver kijken of er wat over staat.

De Intel e1000 driver die ik in de PC gebruik logged het iedere keer als het verandert. Maar niet iedere driver doet dat, die van de Dreambox in ieder geval niet.

Het enige wat er dan nog overblijft is een beetje gokken op basis van de ifconfig output. Als "collisions" keihard op 0 blijft staan kun je hopen dat de kaart op fullduplex staat.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen