crazymans Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Ik zoek een eenvoudig programma om in DVB-MPEG2-files te knippen. Voornamelijk om het ongewenste stukje vooraf, achteraf en de reclameblokken eruit te knippen. Wat werkt het beste? SS2-> MPG2 ->? ->NerovisionExpress -> DVD ```````,,, ``````(- o)`````` Niets is helemaal waar, -oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet! Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli
xinetic Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Ik heb hele goede ervaringen met MPEG Video Wizard van womble. Hiermee kun je zelfs losse audio en video streams mee editen en ik meen ook nog ts streams...
Gast Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Ik zal het wel niet helemaal goed doen, maar ik gebruik daar simpelweg Pinnacle Studio voor. Je hebt daar een CUT functie die prima werkt. Ook met TMPGenc DVD author kan je losse fragmenten editten. suc6
crazymans Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Geplaatst: 4 december 2003 @xinetic Die ken ik niet, maar ik ben de trial aan het downladen. @ozzo Met TMPGenc heb ik het wel eens gedaan, maar dat was niet erg gebruikersvriendelijk geloof ik. Van Pinnacle Studio weet ik niet of je die zonder Pinnacle hardware kunt gebruiken ... ```````,,, ``````(- o)`````` Niets is helemaal waar, -oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet! Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli
Gast Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 De software kun je uiteraard wel gebruiken zonder hardware. Alleen capturen gaat dan niet. Maar om reeds bestaande MPEG's te bewerken ; geen probleem.
Bart Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 wanneer je de DVB files met ds.jar (kan waarschijnlijk ook met opvolger projectX.jar) omzet naar mpeg2 kun je tegelijkertijd knippen. Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
crazymans Geplaatst: 5 december 2003 Auteur Geplaatst: 5 december 2003 ProjectX ga ik zsm. proberen maar ik zag net de de benodigde JavaRuntime ca. 15 Mb is (heb maar een telefoonlijntje). ```````,,, ``````(- o)`````` Niets is helemaal waar, -oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet! Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli
wammeswaggel Geplaatst: 5 december 2003 Geplaatst: 5 december 2003 Op dit moment ligt er een blad in de winkel van Pinnacle zelf met een cd'tje waarop Instant CD/DVD full version staat(kosten ca. 9€. Het is weliswaar een oude versie, maar toch.Heb het even geprobeerd en het is tamelijk simpel te gebruiken. Grt, wammes Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
crazymans Geplaatst: 6 december 2003 Auteur Geplaatst: 6 december 2003 Goeie Tip, maar kon het blad niet vinden. Hoe heet het? ```````,,, ``````(- o)`````` Niets is helemaal waar, -oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet! Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli
wammeswaggel Geplaatst: 6 december 2003 Geplaatst: 6 december 2003 Het heeft geen naam, maar bovenaan staat met grote letters: Pinnacle Instant CD/DVD , Gratis volledig programma. Grt, wammes P.S. Het is een uitgave van HUB. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
crazymans Geplaatst: 9 december 2003 Auteur Geplaatst: 9 december 2003 Heb je toevallig ook getest met een wat grotere Mpeg2 van > 1 Gb? Ik kan met Pinnacle Studio ook al prima knippen, maar een film inlezen duurt uren denk ik (na 10 min./ 1% heb ik hem maar gestopt) ```````,,, ``````(- o)`````` Niets is helemaal waar, -oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet! Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli
wammeswaggel Geplaatst: 9 december 2003 Geplaatst: 9 december 2003 Ja, ik heb een MPEG2-bestand van 1Gieg ingelezen en dat ging vrij rap, ondanks dat het een HDTV-bestand(1920x1088 Bitrate 19M!) betrof. Helaas, het eindproduct(Full DVD) leek nergens op, maar Nero6 kon daar helemaal niet mee overweg(begon met importeren maar zweeg daarna in alle talen, heb hem met taskmanager het zwijgen moeten opleggen). Mvg, wammes Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Sultan Geplaatst: 9 december 2003 Geplaatst: 9 december 2003 Watvolgens mijn bevindingen snel gaat is "NANOPEG mpegeditor 3" Kwestie van file invoegen en je kan stukken eruitknippen. werkt simpel en SNEL (met behoud van originele mpeg formaat) [color:"red"]Wat werkte WEL: [/color] Mpeg2 bestand van ong 1,2 Gb geen probleem, alles verliep vloeiend en snel----> nieuwe file werd aangemaakt in de output Map zonder problemen. [color:"red"] Wat werkte Niet: [/color] Mpeg2 bestand van ong 3,8 Gb, deze kon wel afgespeeld worden, maar bewerken ging niet, kreeg foutmelding in beeld. Misschien omdat de FILE te groot is??? beide files die ik getest heb waren in mpeg2 DVDformaat, met een bitrate van resp. 6mbit en 8mbit Voor de rest een aanrader om snel reclamespotjes en overbodige stukken uit je Film te knippen Nanopeg is niet gratis, maar gelukkig hebben we GOOGLE. Groeten, Sultan P.s: zie bijlage voor een afbeelding van het programma Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken
crazymans Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Geplaatst: 10 december 2003 @ Sultan Nanopeg heb ik gisteren geprobeerd (ook op idols!) maar met die beveiliging die er op zit kan ik het niet goed proberen. Toch nog ff verder googelen. Heb je geen problemen met ProjectX daarna? @wammeswaggel Dank voor je antwoord. Ik heb nog geen tijd gehad om verder te zoeken naar het progje/tijdschrift maar ik zoek wel iets dat ook op grotere files werkt. Ik dacht gisteren even dat ik het ideale progje gevonden had om voor- en achterstuk te knippen. De AVI MPEG ASF WMV Splitter is razend snel maar kan alleen dat. HELAAS liep ProjectX naderhand stuk op alle geknipte stukken! Dan heb je er dus nog niks aan. Voor nabewerking ben ik bezig met DVDLab, en dat werkt best goed maareen beetje ingewikkeld. Vanavond ff googelen om die reclames uit Idols te krijgen! ```````,,, ``````(- o)`````` Niets is helemaal waar, -oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet! Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli
Sultan Geplaatst: 10 december 2003 Geplaatst: 10 december 2003 @crazymans, Je hebt pm Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen