T_I Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Hallo, Helaas zit ik nu door een storing nog op m'n werk. Nu wil ik graag de ontvanger aan zetten vanaf de commandline, een zender kiezen (zodat ie de juiste satelliet opzoekt) en een opname statren op het gewenste tijdstip (evt een bestaande programmering aanpassen, aangezien alleen de dag niet klopt nu). Kan dat en zo ja, hoe? (het zou leuk zijn voor 19:00 een antwoord te hebben, al is dat waarschijnlijk ietwat teveel gevraagd...) Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
Gast Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Heb je nu niks meer aan maar voor een volgende keer, DreamVCR installeren en even een portforwarding instellen en je kan er altijd bij Peter
T_I Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Geplaatst: 4 december 2003 Hmmm, gaat niet werken, enige verbinding die ik nu naar binnen heb (eigenlijk meet hier vandaan nara buiten) is een ssh verbinding. :-( Jammer dat er niet een commandline optie is. Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
Gast Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Citaat: Hmmm, gaat niet werken, enige verbinding die ik nu naar binnen heb (eigenlijk meet hier vandaan nara buiten) is een ssh verbinding. :-( Jammer dat er niet een commandline optie is. Dan kan het nog steeds werken. Als je Putty gebruikt voor de SSH verbinding dan kan je via SSH een tunnel opzetten. Kan je zelfs secure naar de Dreambox connecten. In DreamVCR geef je dan de tunnelport op voor de ftp sessie. Ik bedenk me net alleen 1 ding, DreamVCR reload de settings ook en dat is nu fixed op poort 80, zal dit instelbaar maken. Mocht het niet helemaal duidelijk zijn laat maar horen! Peter
bartbnl Geplaatst: 5 december 2003 Geplaatst: 5 december 2003 Volgens mij moet het mogelijk zijn om met een simpele editor via telnet gewoon het text-bestandje met het lijstje timer opnamen te wijzigen en daarna via de web-interface (via wget onder telnet) de nieuwe lijst door enigma in te laten lezen. Ben er alleen niet zeker van of het makkelijk is om de gegevens in de timer-file te beschrijven. Ik kan me herinneren dat de eindtijd makkelijk is omdat je gewoon het aantal minuten opname aangeeft, maar ik ben er even niet meer zeker van hoe je bv de zender waarvan je op wilt nemen aan moet geven. Maar als er nog wat opnamen geprogrammeerd staan, heb je daar natuurlijk voorbeelden van staan.
T_I Geplaatst: 5 december 2003 Auteur Geplaatst: 5 december 2003 Lijkt mij op zich ook dat dat tot de mogelijkheden zou moeten behoren. DreamVCR zal op zich ook de files ergens kwijt moeten. Het enige nadeel dat ik weet te bedenken is dat de file evt in binary formaat kan zijn waardoor je met een text editor niet veel kan. Ik ga wel ff neuzen wat ik kan vinden op de db. De timer.epl file ziet er veelbelovend uit, nu nog vertalen naar 'human readable' formaat. Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
Gast Geplaatst: 5 december 2003 Geplaatst: 5 december 2003 Citaat: Lijkt mij op zich ook dat dat tot de mogelijkheden zou moeten behoren. DreamVCR zal op zich ook de files ergens kwijt moeten. Het enige nadeel dat ik weet te bedenken is dat de file evt in binary formaat kan zijn waardoor je met een text editor niet veel kan. Ik ga wel ff neuzen wat ik kan vinden op de db. De timer.epl file ziet er veelbelovend uit, nu nog vertalen naar 'human readable' formaat. Het is gewoon een textmode bestand. De kan je gewoon met een editor wijzigen. Toen ik met DreamVCR ben begonnen ben ik in de sourcecode van Enigma gedoken om het file formaat te achterhalen. Maar waarom de SSH verbinding niet door DreamVCR laten gebruiken? Hoef je niks uit te zoeken. Btw. Als je wel met de hand de timer.epl gaat aanpassen vergeet dan geen reload van de timerfile te doen anders zal de opname nog steeds niet plaatsvinden. Peter
T_I Geplaatst: 5 december 2003 Auteur Geplaatst: 5 december 2003 Dan ga ik dat binnenkort een sproberen, file aanpassen en de timer reloaden. De reden waarom ik geen dreamvcr wil gebruiken is dat ik dan ook windows ergens vandaan moet halen. Het is misschien apart tegenwoordig, maar die zut heb ik dus helemaal niet op een pc staan. (wel in huis voor familie) Jan HuijsmansVU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen