Gast Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Na laden (helaas via dreamuplan) van het laatste image van Ronald, doet mijn dreambox helemaal niets meer. Erase is niet meer mogelijk. Na power-on zie ik alle de tekst DREAM etc. in het schermpje daarna helemaal niets meer mee te doen. Verbinding met Nulmodem kabel levert alleen een melding op het scherm Dreambox DM7000 Wel kan ik middels nulmodem en 9600 bds bestanden naar de dreambox sturen. Heb erase.img er heen gestuurd, maar ja wat dan??? Wie weet nog een oplossing?
Avalon Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Hallo Citaat: Ja wat dan De erase.img is alleen om het memory op te schonen. Als je deze erase.img erin hebt gezet dan kan je direct daarna de orginele image van Dream erop zetten en dan zal hij het gewoon weer moeten doen... Mazlzlz Avalon
Ron Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Maar dan uiteraard wel op de normale manier anders zal het niet gaan. Wat heeft het voor een zin om een pakketje via een hyperterminal te uploaden als je er daarna niets mee kunt doen? Of dacht jij dat die software uit zichzelf zou flashen? Tox.
Gast Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Lijkt mij logisch, alleen een pakketje zal niet helpen. Kan ik geen commando geven of zo, of een nieuwe opstartbestand sturen?
Gast Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Op de duitse site: http://www.dream-multimedia-tv.de/board/...1f6842141d3c1fc Las ik dat een JTAG de oplossing kan zijn. Maar ja wat is een JTAG en hoe kom ik eraan? Nogmaals help!
Gast Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 DreamUp downloaden bij Dream en dan serieel flashen. FLuitje van een cent en je boxje doet het weer. Peter
Gast Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Citaat: Lijkt mij logisch, alleen een pakketje zal niet helpen. Kan ik geen commando geven of zo, Het commando wat je zoekt is: [color:"red"] SEARCH SAT4ALL [/color] Om je een beetje op weg te helpen.. Je serieele verbinding is er nog, dus gebruik dreamup (op de voorgeschreven manier, dus eerst dreamup starten en dan pas de box aan, enz maar dat staat ook al tientallen keren in diverse topics. Je bent dus niet de eerste die dit verschijnsel heeft meegemaakt en waarschijnlijk ook niet de laatste groet, skippy2
Gast Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Heb het zelfde gehad. met dreamup via nulmodemkabel orginele image erin gezet. Box draaide weer, hierna laatste ronald erin gezet ook met dreamup. Alles werkt weer prima. Groetjes, F vd k
Gast Geplaatst: 4 december 2003 Geplaatst: 4 december 2003 Ben weer helemaal blij, Hij doet het weer. Dank allen voor de Tips!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen