Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een laptop met W98, nu heb ik 1x pcmcia wirelles die ik gebruik voor internet op de laptop. Nu heb ik 1x via usb een ethernet converter voor de dreambox te benaderen. Nu is het zo dat ik geen internet acces krijg via deze manier. Ik kan wel de dreambox benaderen via FTP en dergelijke. Sluit ik de dreambox aan op mijn accespoint dan werkt internet wel.

Ik heb het idee dat ik die 2 netwerkkaarten in serie moet zien te krijgen.

Geplaatst:

Op de verbinding naar de Dreambox geen gateway invullen, dan zou alle verkeer waar ie geen bestemming voor weet via de gateway van de wireless moeten gaan. Mischien 2 verschillende IP ranges gebruiken kan met een windows98 verstandiger zijn dus bv je dreambox op 10.10.10.x range zetten en je inet via 192.168 range doen dan weet je in iedergeval zeker dat die elkaar niet gaan "bijten"

Geplaatst:
Citaat:
Op de verbinding naar de Dreambox geen gateway invullen, dan zou alle verkeer waar ie geen bestemming voor weet via de gateway van de wireless moeten gaan. Mischien 2 verschillende IP ranges gebruiken kan met een windows98 verstandiger zijn dus bv je dreambox op 10.10.10.x range zetten en je inet via 192.168 range doen dan weet je in iedergeval zeker dat die elkaar niet gaan "bijten"

Zal het eens gaan proberen.
Geplaatst:

super zwerver,

Als ik het goed begrijp, wil je met de dreambox via je laptop internet op. En je gebruik W98. Dan moet je wel internet sharing installeren, anders werkt het niet op W98. Dit staat als het goed is op de W98 CD en kan je via windows setup installeren.

Suc6 ermee,

Flappie

Geplaatst:

let wel internet sharing alleen op win98se(second edition).

Groeten,

Ricow

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Geplaatst:
Citaat:
let wel internet sharing alleen op win98se(second edition).

Groeten,

Ricow

en die heb ik net niet .

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen