Ambilight Geplaatst: 6 december 2003 Geplaatst: 6 december 2003 hallo met bert ik heb een dreambox 7000s ik heb emu_031110 er op staan hij licht aan het netwerk deling ik heb mijn laptop op de dreambox aangesloten (nul modem kabel) ik wil mee kijken wat de dream allemaal doet ik heb het bij gelezen hoe dat moest hyperterminal ik maak verbinding met de dream krijg dan in het scherm te staan linux.ppc load: console=none root=/dev/mtdblock5 rootfstype =squashfs dan druk ik backspace in dan blijft de dream staan . ik verander dat in linux.ppc load: console=ttyS, 115200 root=/dev/mtdblock/0 dan zie ik ook dat hij van alles doet dan zit i vast en reboot over 180 sec dan is er niks veranderd en komt dit weer terug in beeld op de laptop linux.ppc load: console=none root=/dev/mtdblock5 rootfstype =squashfs en ik dus niks wat de dream doet rara hoe kan dat ps met de drie knoppen in drukken zie ik ook niks gebeuren wie heeft het antwoord
Gast Geplaatst: 6 december 2003 Geplaatst: 6 december 2003 je moet bij het booten wachten totdat je die melding krijgt van : console bla bla bla.. en dan ipv met backspace terug te gaan, gewoon 1 keer een spatie geven en dan intypen console=ttyS0,115200 Daarmee verander je verder niks aan de ander gegevens. Dus gewoon als je die regel ziet, spatie en bovengenoemde tikken en dan enter. Zo gebruik ik het ook altijd..Werkt perfect dan..
Ambilight Geplaatst: 6 december 2003 Auteur Geplaatst: 6 december 2003 Bericht verwijderd door Ome Merde
rai Geplaatst: 18 juli 2004 Geplaatst: 18 juli 2004 Is er ook nog een mogelijkheid om de console uitput direct naar disk te dumpen? Ik weet dat die mogelijkheid in de eerste versies van dream zat, maar weet niet meer hoe je dit mvoor elkaar kan krijgen.
Ðeninux Geplaatst: 18 juli 2004 Geplaatst: 18 juli 2004 Het lijkt erop dat bertus een biertje te veel op heeft. DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak
Ome Merde Geplaatst: 18 juli 2004 Geplaatst: 18 juli 2004 Het is mogelijk om op de PC mee te kijken waar de Dreambox mee bezig is. Daarvoor is echter wel een Null-modem kabel nodig tussen Dreambox en PC. Sluit de kabel aan en start een terminal programma op (bijvoorbeeld HyperTerminal), stel de COM-Poort het volgende in 115200,N,8,1, XON/XOFF. Start nu de dreambox opnieuw op (bijvoorbeeld de drie knoppen voorop even tegelijk indrukken). Nu komt er in Hyperterminal het volgende te staan : Dreambox DM7000 loaded at: 00500000 006061F8 relocated to: 00400000 005061F8 board data at: 00503128 00503168 relocated to: 0040555C 0040559C zimage at: 00405A98 00502280 avail ram: 00507000 02000000 Linux/PPC load: console=none root=/dev/mtdblock/0 De laatste regel bevat opties voor het opstarten, als deze aangepast wordt in de volgende tekst: (kan gewoon met back-space aangepast worden) console=ttyS0,115200 root=/dev/mtdblock/0 Dan is het mogelijk om het opstarten en het draaien van de Dreambox op de PC in de gaten te houden. Zo is goed te zien wat de Dreambox allemaal doet als ie aan staat afkomstig van http://dreambox.sjerom.com groet, merDe deze ruimte is te huur
rai Geplaatst: 18 juli 2004 Geplaatst: 18 juli 2004 Hi, Bedankt. Die info over hoe mee te kijken had ik al gevonden bij Sjerom. Maar om nu steeds met de laptop naast de box te gaan zitten.... Daarom zoek ik de manier dat die info gewoon naar disk gedumpt wordt. Wat ik al schreef, dit zat in het begin in de box. Het heeft ook nog een tijdje als extra in de ROnaldd versie gezeten. Je kon dan ook extra commando's vanuit het plugin scherm afvuren, zoals ping, trace, etc.
rai Geplaatst: 18 juli 2004 Geplaatst: 18 juli 2004 OK, heb het zelf al gevonden. Wie wat bewaard heeft wat ;-) Commando is "dmesg". Geeft dezelfde output die je op de console voorbij ziet komen. En de plugin die ik bedoelde was "shell tool". Daarbij zat ook een config file "shell_tool.cfg" die in /var/tuxbox/config stond. EN hierin stonden nog die oude commando's. Nu nog de oude plugin vinden zodat ik hem vanuit de plugins weer kan draaien.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen