Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

een vraag,

een kennis van mij wil een schotel aanschaffen om o.a. hongaarse zenders te kunnen ontvangen, hiervoor komt er een orginele kaart over uit hongarije.

ze hebben hem vertelt dat hij hiervoor een een ontvanger nodig heeft die cryptoworks aan kan.

welke ontvanger kan hij dan het beste aanschaffen?

ik ben maar een leek op dit gebied, vandaar deze vraag.

alvast bedankt voor de reakties.

paddy

Geplaatst:

Het maakt in principe niet teveel uit welke ontvanger er wordt aangeschaft zolang het maar een ontvanger is met een Common Interfae (CI) slot.

In deze CI steek je vervolgens een Cryptoworks decodermodule en in deze cryptoworks decodermodule vervolgens weer de Hongaarse Cryptoworks kaart.

Et voila, beeld.

Je kan natuurlijk ook een ontvanger met embedded (ingebouwde) Cryptoworks decoder aanschaffen maar de keus is dan natuurlijk vele malen beperkter. Vandaar dat de meeste mensen kiezen voor een CI ontvanger.

Het beste kan je als je in bezit bent van de kaart met deze kaart even langswipen bij de satspeciaalzaak. Hier hebben ze gegarandeerd wel een Cryptoworks module liggen en kan je even "spelen" met de diverse ontvangers. dat maakt de keuze vaak een stuk simpeler.

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Bedankt voor de uitleg. Ik zal morgen eens opzoek gaan naar een ontvanger.

paddy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen